Porsche Cayman R, czyli 36-te Porsche w ofercie

2011 porsche cayman r 01 gloPorsche Cayman doczekał się trzeciej wersji. Tym razem z literą R przy swojej dumnej nazwie. Trudno tutaj jednak oczekiwać jakichkolwiek rewelacji.

To po prostu odchudzony i doładowany Cayman S. Jest lżejszy o 55kg i ma 10 koni więcej (330KM). Wyposażono go w 3.4-litrowy, sześciocylindrowy silnik umieszczony centralnie. Moc przenoszona jest na tylne koła, a pomaga w tym sześciobiegowa, manualna skrzynia (z możliwością zamówienia automatycznej PDK z siedmioma przełożeniami).

„Nowy” Cayman rozpędzi się do 100km/h w 5 sekund i poszybuje maksymalnie do 282km/h. Od wersji S, R różni się m.in. obniżonym zawieszeniem o 2cm oraz samoblokującym się mechanizmem różnicowym.

W Niemczech cenę ustalono na 69 830 euro (w Polsce wersja S kosztuje 76 060 euro).

Via: Carscoop

  • Sebastian Rydzewski

    Dziękuje bardzo, ale wolałbym kupić Porsche na zasadzie 50×50 – dać 180 tysięcy i po roku drugie tyle:D

  • Spalanie rzeczywiście spore, ale autko ma moc, ma wygląd.

  • Sebastian Rydzewski

    244 to przyzwoita prędkość, a spalanie bardzo duże:)

  • ryszard k

    zajebisty test:) Coraz bardziej was lubie!

    A co do renault – piękne fura, i nie rozumiem Twojego zdania Sebastian:):D

    pozdrawiam

  • Jurek

    Bardzo fajny samochód, wart swojej seny

  • Sebastian Rydzewski

    Jurek – a jakieś potwierdzenie swoich przekonań:D?

  • A dziękuje Ryszard za miłe słowa 🙂

  • Maciek

    Panie Arturze bardzo dobre Pan testy pisze. Tak dalej 🙂 Czy dobrze wydziałem, że jeździł Pan Twingo RS. Widziałem w Wawie z bannerami Auto Testy. Kiedy test?

  • Piotr Sieniawski

    Trzeba przyznać Francuzom że stworzyli ciekawy stylistycznie samochód, jednakże:
    – spalanie jest horendalnie wysokie: porównywalny Audi A5 3.2 (265 KM) zadowala się w mieście 13,5 litrami,
    – podstawowa cena jest nieadekwatna do wyposażenia (szczytem jest dopłata za dywaniki, mam nadzieje że są one co najmniej z wełny), wspomniane A5 w nie gorszej wersji 2.0 TFSI (211 KM) ze skrzynią S Tronic kosztuje 166,500.

    Dlatego wyrażam publiczne pragnienie, przetestowania Audi A5 🙂

    Pozdrawiam

  • Sebastian Rydzewski

    Ok, niebawem:D

  • Sebastian Rydzewski

    Maciek: “Nigdy nie wiadomo gdzie się Artur szlaja”.
    “Nasz Stig, a kto wie, czy nie prawdziwy”:D

  • Artur Ł.

    Maciek zgadza się miałem te auto do testów niedawno 😉 Sprytne oko masz.

    Sebastian bo obrosnę w piórka 😀

  • Sebastian Rydzewski

    Artur, a kiedy Veyrona przetestujemy:D

  • Artur

    Raczej nie prędko. Nie ma w Polsce tego typu auta do testów 🙁

  • Sebastian Rydzewski

    Do Niemiec trzeba jechać:D

  • fun

    Sory ale ta Laguna jest marna jak za swoja cene, do A5 do nawet szkoda porownywac, to jakby Koleosa do Q5, po prostu przepasc pod kazdym wzgledem. Jakby kosztowala 100-120 tys to moznaby ja rozwazyc.

  • zercustoms

    Great test, gentlemen:)

  • Sebastian Rydzewski

    Fun ja się z tobą zgadzam:) 180 000zł – wolałbym kupić nową klasę E

  • xzibit

    gdzie ty E-klase porównujesz do Renault… No chyba, że chodzi Ci o kwotę, którą można zagospodorwać inaczje.

  • Sebastian Rydzewski

    wiadomo:)