Następca Murcielago coraz bliżej [informacje]

jota 480x280 gloPo salonie w Paryżu atmosfera wokół Lamborghini delikatnie się uspokoiła. Część z nas patrzyła na Sesto Elemento z niedowierzaniem i jednocześnie podziwem, a inni (do których zaliczam się ja) z niedowierzaniem i obrzydzeniem. Ostatnia impreza firmowa włoskiej firmy w Singapurze przynosi jednak pewne wiadomości.

Jak to zwykle bywa na wydarzeniach tego typu, wszyscy pracownicy na czas prezentacji muszą pożegnać się ze swoimi aparatami i telefonami komórkowymi. Wszystko to w celu uniknięcia wycieku nawet niewyraźnych zdjęć do prasy.

Jednak prawdopodobnie jeden z uczestników takiego tajnego spotkania wyjawił na forum ferrarichat trochę informacji na temat następcy Murcielago znanego, jako Jota. Jego napęd miałby stanowić silnik o pojemności 6.5l, mocy 700KM i momencie obrotowym wynoszącym 680Nm. Za zmianę biegów odpowiadać miałaby nowa, siedmiobiegowa skrzynia (z pojedynczym sprzęgłem) z modyfikacjami zapewniającymi zmiany w ciągu 50ms. Zawieszenie będzie się opierać o elementy z włókna węglowego. Od starszego brata ma być lżejszy aż o 229kg i sztywniejszy aż o 70%. Napęd oczywiście na cztery koła. W sprincie spod świateł będzie trudno mu dorównać – zaledwie 2,9s do 100km/h, a prędkość maksymalna to 350km/h.

Wewnątrz będziemy mogli spodziewać się sporej ilości gadżetów, o których na razie nic więcej nie wiadomo.

Cieszyć może za to podanie konkretniejszego terminu oficjalnej premiery. Następcę jednej z ikon motoryzacji poznamy dokładniej na genewskim salonie motoryzacyjnym już tej wiosny.

Via: GTSpirit

  • fun

    niezbyt stabilna w ostrych zakretach

  • bardo fajna, masywna linia.

  • świetny samochód, warty polecenia

  • No spod świateł raczej bym szans nie miał hehe. Strasznie jestem ciekaw jak będzie wyglądać następca świetnego Murcielago. Silnik widzę ogromny, także auto raczej nie dla mnie przy mojej ekonomicznej i oszczędnej jeździe.

  • Leo

    @fun, nie jechałeś tym autem. Accord jest wyśmienity szczególnie właśnie w zakrętach. Tylko układ jezdny bmw 3/5 może się z nim równać. Zresztą obydwa samochody mają wielowahaczowe zawieszenia przód-tył . Jeszcze tylko alfa 159 może próbować sie równać z w/w . Reszta (tych cywilnych, ulicznych) to II liga.