Oficjalnie: Audi RS3 wchodzi do produkcji [FOT]

audi rs3 sportback 01 gloPo wielu spotkaniach w kamuflażu, Audi RS3 wreszcie trafia do produkcji. Będzie jednym z najmocniejszych hatchbacków dostępnych na rynku. Wysokie miejsce gwarantuje mu silnik zaadoptowany z modelu TT – 2.5-litrowy, pięciocylindrowy motor o mocy 340KM i 450Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1600rpm do 5300rpm. Konstruktorzy postawili na siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów z dwoma trybami automatycznej pracy i jednym ręcznym.

Nowe Audi waży 1575 kg. Sprint do setki podczas testów wynosił 4,6s, a maksymalna prędkość będzie elektronicznie ograniczona do 250km/h. Zaskoczeniem jest również zużycie paliwa – 9,1l/100km to dobry wynik, jak na tak mocne auto.

W odróżnieniu od zwykłego modelu, RS3 będzie miało większy rozstaw kół oraz nowe amortyzatory. Obniżono także zawieszenie o 25mm. Jako wyposażenie standardowe zamontowany zostanie stały napęd na cztery koła Quattro.

Fanów większych szaleństw powinien ucieszyć fakt, iż ESP, oprócz sportowego typu pracy, będzie mogło być zupełnie wyłączone.

Z zewnątrz nie ma co spodziewać się wielkich zmian. RS3 będzie sprzedawany w wersji pięciodrzwiowej – na razie nie ma informacji o trzydrzwiowej. Nie powinno być jednak problemu z rozpoznaniem nowego Audi na drodze – srebrny grill, duże wloty powietrza na dole, spojler oraz dyfuzor z tyłu pomagają nam określić nazwę modelu. Zmiany w nadwoziu można więc nazwać całkiem dyskretnymi.

Wewnątrz też nie mamy co, spodziewać się wielkich zmian. Zamontowano kubełkowe fotele obite skórą. Kierownica, jak to w Audi nie raz bywało, pożyczona od innych sportowych modeli, z zmienionym znaczkiem na dole. Nie wiem jak wam, ale mi w zegarach brakuje pozycji 0 na samym dole. Poza tym to w większości zwykłe A3 – trudno mu jednak cokolwiek poważniejszego zarzucić.

Sprzedaż RS3 ma rozpocząć się już na początku roku. Bazowa cena w Niemczech to 49 900 euro.

Via: Carscoop