Audi A7 Sportback oficjalnie! [Galeria 100 zdjęć w wysokiej jakości + wideo]

au100657 small gloOto jest! Długo oczekiwane Audi A7 Sportback zadebiutowało przed momentem w Muzeum “Pinakothek der Moderne München” w Monachium. Nowy produkt producenta z Ingolstadt będzie bezpośrednią konkurencją dla BMW serii 5 GT oraz Mercedesa CLS, który podobnie jak A7 Sportback, publicznie zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu.

Zadaniem A7 Sportback jest wypełnienie luki pomiędzy modelami A6 i A8. 5-drzwiowe, 4-osobowe luksusowe coupe mierzy 4,97 metrów długości, 1,91 metra szerokości, 1,42 metra wysokości i pomieści cztery dorosłe osoby.

Gama silnikowa na początku sprzedaży modelu A7 Sportback będzie obejmowała 3-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 204 KM, silnik TDI o pojemności również 3,0-litra i mocy 245 KM oraz dwa motory benzynowe – 2.8 FSI o mocy 204 KM i 3,0-litra TFSI o mocy 300 KM. Wszystkie wersje będą wyposażone w seryjny napęd Quattro. W przyszłości spodziewamy się także wariantów S7, RS7 oraz hybrydy.

Jeśli jednak bardziej interesuje cię ekonomia niż osiągi, to z pewnością będziesz zadowolony z faktu, że przykładowy egzemplarz wyposażony w 3,0-litrowy silnik TDI spala tylko 6 litrów ropy na 100 kilometrów [158g CO2 na km]

Wewnątrz A7 Sportback odnajdziemy między innymi ogromny monitor systemu pokładowego MMI, wtulony w skórzaną tapicerkę i w drewniane elementy wykończeniowe.

Kupujący mogą wybierać spośród 11 kolorów nadwozia: Ibis White, Brilliant Black, Ice Silver, Quartz Gray, Oolong Gray, Moonlight Blue, Havanna Black, Dakota Gray, Phantom Black, Garnet Red i Impala Beige.

Audi A7 Sportback wejdzie do salonów jesienią, natomiast ceny mają się rozpoczynać od 51,650 euro.

Via: Audi, ZerCustoms



Informacja prasowa:
A7 Sportback to hightech w czystej postaci. Dzięki licznym elementom z aluminium nadwozie jest bardzo lekkie; eleganckie wnętrze wykończono na najwyższym poziomie. Cztery silniki V6 łączą wysoką moc z niezwykłą efektywnością – jednostka 3.0 TDI 150 kW (204 KM) z multitronic emituje tylko 139 g CO2 na kilometr. Sportowe zawieszenie przynosi ze sobą nowe rozwiązania, jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Pod względem systemów wspomagania kierowcy i multimediów to luksusowe coupé jest dowodem typowej dla Audi innowacyjności.

Znakomita amortyzacja przyczynia się do poczucia luksusu jazdy. Jest on rezultatem starannego dostrojenia wszystkich komponentów, konsekwentnego hydraulicznego tłumienia drgań w łożyskowaniu osi i napędu oraz wysokiej sztywności nadwozia. Nadwozie w znacznym stopniu wykonano z aluminium i nowoczesnych stali, dzięki temu jest ekstremalnie lekkie i bezpieczne. Duży bagażnik z dużą, szeroko otwierającą się pokrywą można z łatwością załadować i wszechstronnie wykorzystywać. Jego pojemność wynosi 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1.390 litrów.

Modelem A7 Sportback, który jesienią pojawi się w salonach, Audi wprowadza nowe linie do stylistyki – linie podkreślające elegancję w wielkim stylu. Pięciodrzwiowe coupé ma 4,97 m długości i 1,91 m szerokości, lecz zaledwie 1,42 wysokości. Jego długa maska, krótki zwis przedni, długi rozstaw kół, sportowo pochylony słupek C i mocno opadający tył tworzą dynamiczną sylwetkę. Pięciodrzwiowe coupé szeroko i masywnie stoi na drodze – jak estetyczny atleta.

Opcjonalne reflektory diodowe wzmacniają niepowtarzalne wrażenie, jakie robi A7 Sportback. Realizują one wszystkie funkcje świateł za pomocą diod i zużywają niewiele energii. Reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne należą do wyposażenia seryjnego. Ponadto w nowe reflektory wbudowana została nowoczesna funkcja świateł na każda pogodę, które zastępują klasyczne reflektory przeciwmgielne.

Wnętrze A7 Sportback stanowi kontynuację sportowego charakteru nadwozia. Także tutaj Audi udowadnia swoją wiodącą rolę w dziedzinie stylistyki samochodów. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia, zwana „wrap-around”, otaczająca kierowcę oraz pasażera i dająca poczucie przytulności wnętrza. W tablicy rozdzielczej uwagę przykuwa listwa aplikacji przyjmująca kształt fali.

Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością. Jakość wykończenia leży na poziomie typowym dla manufaktur. Siedzenia pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję klimatyzacji i masażu (dla przednich foteli). Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne zwieńczenie całości.

Podobnie jak okręt flagowy Audi – A8, także A7 Sportback wprowadza nowy poziom technicznej inteligencji z logiczną, intuicyjną ergonomią i równie logiczną obsługą. Udoskonalony system MMI z centralnym pokrętłem menu i zmniejszoną liczbą przycisków należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję można wybrać nowy wyświetlacz Head-up, który pokazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie. MMI touch łączy system nawigacji z twardym dyskiem z wygodą wprowadzania danych poprzez panel dotykowy. Pozwala on na realizację wielu funkcji, na przykład nakreślenie palcem na panelu liter celu podróży lub cyfr numeru telefonu.

Usługi online, wspierane przez Google, łączą pięciodrzwiowe coupé Audi poprzez telefon Bluetooth z internetem. Moduł UMTS pobiera obrazy oraz informacje z Google Earth na monitor i koordynuje je z trasą wytyczoną przez system nawigacji. Hotspot WLAN umożliwia połączenie z mobilnymi urządzeniami. Na szczycie palety urządzeń HiFi znajduje się obok systemu nagłośnienia Bose także Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen o mocy 1.300 W z 15 głośnikami.

Najbardziej rozbudowany system nawigacji ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami bezpieczeństwa A7 Sportback. Przekazuje on dane dotyczące trasy do modułów sterowania reflektorów, automatycznej skrzyni biegów i adaptive cruise control z funkcją Stop & Go. Dzięki temu systemy mogą rozpoznawać kompleksowe scenariusze, a w wielu przypadkach system bezpieczeństwa Audi pre sense pozwala uniknąć wypadku lub zminimalizować jego skutki. Nowy Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A7 Sportback na bezpiecznym kursie, a nowy asystent parkowania przejmuje na siebie funkcję kierowania podczas parkowania.

W momencie wprowadzenia na rynek Audi A7 Sportback będzie dostępne z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – dwóch benzynowych i dwóch TDI. Ich moc sięga od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM), natomiast efektywność wytycza nowe standardy w tej klasie samochodów. Nowy 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic spala średnio 5,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada emisji zaledwie 139 g CO2 na kilometr. Wszystkie silniki współpracują z nowoczesnym systemem zarządzania temperaturą, systemem rekuperacji i systemem Start-Stop.

Do wysokiej efektywności Audi A7 Sportback przyczyniają się także montowane seryjnie przekładnie automatyczne. Audi, w zależności od silnika, wykorzystuje dwa typy skrzyń biegów: bezstopniowa przekładnia multitronic przenosi siłę na przednie koła, sportowa, siedmiobiegowa S tronic współpracuje ze stałym napędem na wszystkie koła – quattro. W modelu tym montowana jest najnowsza generacja quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła.

Układ napędowy pracuje wyjątkowo elastycznie i dynamicznie. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy w sposób aktywny rozdziela siły między tylne koła.

Także zawieszenie łączy sportową precyzję z luksusowym komfortem. Audi A7 Sportback toczy się na dużych kołach o średnicy od 18 do 20 cali. Jego wahacze wykonane są z aluminium, układ kierowniczy to nowy system z elektromechanicznym wspomaganiem, poprawiającym efektywność. System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego, jako uzupełnienie dostępne jest pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z regulowanym poziomem tłumienia drgań.

W skrócie
Audi A7 Sportback

Design i nadwozie
Elegancka stylistyka coupé z czterema drzwiami i dużą, szeroko otwierającą się pokrywą bagażnika, seryjnie zamykaną i otwieraną elektrycznie.
– Długość 4,97 metra, zmienna pojemność bagażnika – do 1.390 litrów
– Reflektory diodowe jako opcja; reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne jako wyposażenie seryjne
– Lekkie nadwozie, duży udział aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości

Wnętrze i obsługa
– Eleganckie, nowoczesne prowadzenie linii, jakość wykończenia na poziomie manufaktury, atrakcyjne kolory i materiały, nowoczesne aplikacje z drewna warstwowego
– Seryjny przycisk Start-Stop
– Przednie fotele na życzenie z wentylacją i masażem
– System obsługowy MMI jako wyposażenie seryjne, wyświetlacz Head-up dostępny jako opcja
– Na życzenie MMI Navigation plus z panelem dotykowym i dużym, 8-calowym wyświetlaczem, usługi internetowe Google, Audi music Interface i Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen
– Na życzenie pakiety nastrojowego oświetlenia z diodami w dachu, wokół konsoli środkowej i w progach
– Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspierania kierowcy, takie jak Audi pre sense, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi active lane assist, asystent widoczności w nocy, system rozpoznawania znaków drogowych i asystent parkowania
– Wysokoefektywna, oszczędzająca paliwo klimatyzacja

Silniki
– Cztery silniki V6, dwie mocne i efektywne jednostki benzynowe oraz dwie TDI, zakres mocy od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM)
– Wszystkie silniki z systemem zarządzania temperaturą, systemem Start-Stop i rekuperacją
– 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic (napęd na przednią oś) emituje tylko 139 g CO2/km

Układ przenoszenia siły
– Napęd na przednią oś z multitronic, napęd quattro z siedmiobiegową S tronic
– quattro z mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła
– quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym aktywnie rozdzielającym siły na tylnej osi jako opcja

Zawieszenie
– Precyzyjnie zestrojone zawieszenie, wahacze z aluminium
– Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego o wysokiej efektywności
– System wspomagania kierowcy Audi drive select jako wyposażenie seryjne
– Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension z regulowanym tłumieniem dostępne jako opcja
– Koła od 18 do 20 cali średnicy, mocne hamulce

  • jaca

    Jakby tak sie dłużej przyjżeć to ten przód w Audi trochę jednak ewoluuje 🙂 Ale czekam na jakieś boom, coś zupełnie nowego 🙂 może sie doczekam i wielu innych fanów motoryzacji też …kiedyś 🙂

  • SŁawek

    super autko ale z boku przypomina mi juz legendarna skode rapid;-)