Pobyt blogerów MotoFilm.pl w fabryce AMG – relacja zdjęciowa + wideo

amg glowne04:18, czwartek 24 czerwca – po wyczerpującej podróży [1200 km] jesteśmy w domu. Tak jak zapowiadaliśmy,

BYŁO REWELACYJNIE. Perfekcyjna organizacja, przepiękne muzeum i nieziemsko pyszne lunche… Mercedes AMG tak przejął się przyjazdem naszej grupy [byli jeszcze m.in przedstawiciele i klienci marki Mercedes], że obok logotypu AMG w zakładach w Affalterbach wywieszono Polską flagę!

Zacznijmy jednak od początku… O godzinie 13:00 cała nasza grupa spotkała się pod Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie. Zaraz po lunchu, przez dobre 2 godziny mieliśmy przyjemność oglądania ponad 150 samochodów marki Mercedes w budynku inspirowanym podwójną strukturą spirali DNA. Na koniec dnia udaliśmy się do hotelu Nestor w Ludwigsburgu, gdzie odbyła się m. in. uroczysta kolacja. To był dopiero początek.

Ranek, 23 czerwca… na ten dzień czekaliśmy chyba najbardziej, bowiem wreszcie była okazja, aby przetestować nowego SLS AMG! Myśleliśmy, że nic piękniejszego spotkać nas nie może, a tu zaskoczenie…. Mercedes pojechał po całości… Na parkingu stały wszystkie modele AMG (wyposażone w krótkofalówkę), zatankowane na FULL do naszej dyspozycji!

Jazda! Grupa kilkudziesięciu Mercedesów wyruszyła na drogi lokalne i autostrady. My rozpędziliśmy się do 260-270 KM/H i ponoć był to najwyższy wynik w grupie. Trudno było jednak pojechać z większą prędkością. Po jazdach testowych zaproszono nas do zakładów fabryki AMG, gdzie niestety zabroniono nam robienia zdjęć [wiecie, że AMG pracuje nad nowym silnikiem V8 BiTurbo?] Prawdopodobnie ma być już w przyszłym roku, na pewno będziemy 🙂

Nie będziemy się tutaj specjalnie rozpisywać, tak jak obiecaliśmy, nakręciliśmy filmy wideo w jakości HD, które umieściliśmy na Youtube prosto z kamery. Zastanawialiśmy się, czy wybrać najlepsze fragmenty i je po prostu “posklejać”, ale czy to oddałoby klimat? “Show” zostawmy Clarksonowi. Tymczasem zapraszamy do oglądania zdjęć i filmów! (Zdjęcia znajdziecie pod filmami wideo).

*Dysponujemy również filmami z muzeum, a także większą ilością klipów z jazd testowych.  Jeśli wyrazicie chęć ich umieszczenia w komentarzach, to tak oczywiście zrobimy : )

# Wszystkie filmy były robione wyłącznie “dla śmiechu”. Nic nie wycinaliśmy, nic nie montowaliśmy : )

  • Artur

    Bajka…. nic dodać, nic ująć…

  • Przemek

    No Seba, Mercedesami sobie po autosradach niemieckich jezdzi 🙂 Dobra relacja !

  • Ale faceci z Drving Academy też świetni, szczegolnie Pan Markus. ŚWIETNA OPIEKA, ŚWIETNY ZESPOŁ – BRAWA DLA AMG.

    A Polskiej flagi nigdy nie zapomnimy 🙂

  • Tylko pozazdrościć tak udanego wyjazdu 😉

  • Pietro

    Świetna relacja. Wrzućcie więcej filmów z jazd testowych.

  • fajna relacja 🙂

  • Piotr

    “…pracuje nad nowym silnikiem V8 BiTurbo?”

    BŁĄD

    W widlastych jest Twin Turbo, w RZĘDOWYCH jest Bi-Turbo.

  • Arur Kuśmierzak

    Nie Piotrze, to jest zupełnie inne znaczenie Twin i Bi, BiTurbo to dwie duże turbiny, a Twin to jedna mała jedna duża, dla potwierdzenia mojej tezy powiem ci, że w Audi RS6 jest BiTurbo V10

  • fifomaniak

    Oba nieprawdą. Bi i Twin to zaminne określenia, tak samo jak niektóre firmy mają TCS, BMW ma DSC, Porsche jeszcze inne na kontrolę trakcji. Na dowód: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-turbo#Sequential_twin-turbo

  • Artur Kuśmierzak

    Niestety fifomaniak jesteś w błędzie, TwinTurbo to system dwóch turbo sprężarek jedna z nich działa przy niskich, a druga ta większa przy wysokich obrotach stosowany między innymi w Audi A6 2.7T(C5), czy BMW 335i(E92), natomiast biTurbo to dwie dużo turbiny, które dmuchają razem przy dużych obrotach np. Audi RS6 (C5 i C6)

  • Artur Kuśmierzak

    Wikipedia bardzo mętnie to tłumaczy tu trzeba zapoznać się z innym źródłem wg. wiki
    w BiTurbo jedna turbina chodzi nieprzerwalnie, a druga dołącza się przy wciśnięciu gazu TwinTurbo wg. wiki to dwie małe sprężarki stosowane najczęściej w silnikach widlastych !!!, co oznacz, że nie zawsze dla oddzielnego rzędu cylindrów

  • fifomaniak

    Dałem specjalnie link, co prawda nie do końca dobry, bo zaznaczony na sekwencyjnej Twin Turbo. Ale “Twin-turbo refers to a turbocharged engine on which two turbochargers compress the intake charge.” – Twin Turbo to po prostu silnik z dwiema turbosprężarkami. Czytamy dalej “There are two commonly used twin turbo configurations; parallel twin-turbo, and sequential twin-turbo” – chyba wszystko jasne. Niżej wyjaśniono – parallel, czyli równoległe to dwie tak samo duże turbosprężarki pracujące jednocześnie. Sequential to dwie różne, jedna włącza się przy niższych obrotach, druga pracuje na wyższych, aby zniwelować tzw. “turbodziurę”. Nazewnictwo BiTurbo to już wymysł Audi, co tłumaczyłem w poprzednim komentarzu.

  • Zdecydowanie brakuje mi tu Mercedesa W123 ; )

  • Witam

    Zgadzam się z Tobą napisane, bardzo dobry tekst. Myślę, że temat nie jest do końca wyczerpany. Czekam na więcej…