Koniec z Chryslerem w Europie – zastąpi go Lancia

lancia delta chrysler gloDo roku 2011 z samochodów sprzedawanych w Europie zniknie oznaczenie „Chrysler”. Jego miejsce zajmie znaczek „Lancia”. Nazwa „Chrysler” pozostanie jedynie w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie modele Lancii nie są oferowane.

Do maja 2011 roku planujemy rozwinąć zintegrowaną sieć około 800 dilerów i ponad 1000 przedstawicielstw firmy Lancia/Chrysler,” powiedział Olivier Francois, dyrektor zarządzający koncernu Chryslera i Lancii.

W związku z tym, „firma matka” Fiat wystosowała specjalne oświadczenia do 1100 punktów dilerskich Chryslera i Lancii z informacją, iż kontrakty tych przedstawicielstw podpisane z centralą koncernu wygasną 31 maja 2011 roku. W ich miejscu powstaną nowe miejsca sprzedaży i dystrybucji produktów Chryslera i Lancii, jednak będą one oferowały modele wyłącznie z logo Lancii na maskach.

Lorenzo Sistino, dyrektor sprzedaży Fiata, przyznał, iż dilerzy zyskają na tej decyzji, ponieważ będą mogli zaoferować swoim klientom pełną gamę produktową.

Jednocześnie, dilerzy sprzedający modele Jeepa będą od roku 2011 oferować wyłącznie pojazdy tej marki, podczas gdy Dodge stanie się w Europie niszową marką, sprowadzającą niewielkie ilości aut typu „muscle cars” ze Stanów Zjednoczonych.

Via: Mototarget, fot: play-auto.net

  • :)

    a mnie to się to nie podobuje… oby chrysler i dodge został w europie 🙁

    dla mnie to:

    -Dodge powinien być sportową prawdziwą amerykańską marką a w stanach sprzedającą również takie tanie modele fiata jak nowe palio na bazie pandy itd. wprowadziłbym konkurenta dla dacii duster i volkswagena multivana

    -Lancia powinna być taką futurystyczną marką o sportowym zacięciu z technologicznymi fajerwerkami marka premium ale bez napędu na tył drewna itd. delta byłaby w sportowej wersji radykalna albo i bardziej niż japońscy konkurenci

    -Alfa Romeo lekko fantazyjne auta premium z duszą ferrari przede wszystkim widział bym konkurenta nissana 350z z wyglądem alfy romeo 8C

    -Chrysler zająłby miejsce lancii produkującej od niedawna kanapowozy jak ta delta…

    -Fiat dobrze sobie radzi fantastycznie mogą sobie ucinać z rynku małych aut ale nie zbudują renomy bez większych samochodów jak croma którą powinni reklamować i wpychać ludziom jak się da chociażby w konkursach jak fiata 500 w końcu ludzie przyzwyczaja się do widoku ”dużego fiata”

    -Abarth wypadałoby zrobić roadstera dobrze kombinują ale z napędem na tył… topolino to idealna baza jak ma mieć napęd na tył 🙂 płyty podłogowej nie trzeba rozciągać to i tak skrócona płyta z pandy 🙂 a takie auto mogłoby być nie tylko w usportowionych wersjach ale wszystkie były by pod marką Abarth

    -Maserati dobry pomysł z wkroczeniem na bardziej popularne segmenty mogą na tym nieźle zarobić byleby nie stracili z legendy…