G-Power Storm – 725 KM w BMW 760i

g power bmw 760i storm 0glowneTopowy niemiecki “liniowiec” pasażerski z Monachium – BMW 760, otrzymał już kilka  propozycji usprawniających, a także podkreślających stylistykę. Do tej pory brakowało jedynie firmy, która zafunduje mu potężny zastrzyk mocy.  No i znalazła się. Niemiecki tuner G-Power stał się już rozpoznawalny dzięki swoim znakomitym projektom na M5, M6, M3 Coupe, Z4 Roadster oraz olbrzymich X5 M i X6 M.

Tym razem na warsztatowy stół operacyjny trafiło BMW serii 7, zarówno 760i F01, jak i  760Li F02. Fabrycznie ta “siódemka” otrzymuje między przednimi kołami zbudowane od  podstaw, ogromne 6-litrowe V12 (pojemność: 5,972ccm), całkowicie wykonane z aluminium,  z wykorzystaniem technologii Twin-Turbo oraz super-precyzyjnego wtrysku paliwa (High Precision Injection). Dzięki temu, silnik legitymuje się mocą 544 KM i 750 Nm.

Dla specjalistów z G-Power to żenująco mało, jak na tak pokaźną limuzynę. Dlatego właśnie powstał prezentowany projekt Storm. Firma zaznaczyła jednak, że jej produkcja zawęzi się do zaledwie 10 wyprodukowanych sztuk na skalę światową.

Rozpoczynając operacje na silniku, tuner podniósł stopień ciśnienia z 0.5 do 0.9 bara, przeprogramował jednostkę sterującą pracą silnika ECU, dodał większe zawory wtryskowe, oraz stworzony na potrzeby projektu – nowy układ wydechowy.

Po takich zabiegach maksymalna moc jednostki napędowej wykazuje 725 mocnych koni mechanicznych oraz bagatela 1,000 Nm momentu obrotowego. Kompletna moc jest przekazywana oczywiście na tylną oś, poprzez odrobinę zmodyfikowaną wersję 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pochodzącej z tradycyjnego 760i.

G-Power zapewnia (więc warto uwierzyć), iż ich Storm to prawdziwy żywioł na drodze. Przy masie dwóch ton i długości ponad 5 metrów, limuzyna potrafi się rozpędzić z miejsca do 100 km/h w jedyne 4,2 sekundy! Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmie jej tylko 11,9 sekundy. Maksymalna licznikowa prędkość jaką może osiągnąć G-Power Storm to 345 km/h !

Daleko idące ingerencje silnika wymusiły modyfikacje zawieszenia samochodu. Tym samym BMW 760i pod dowództwem G-Power otrzymało nowe specjalne zestrojone zawieszenie o sportowej charakterystyce, przybliżające auto o dodatkowe 30 mm bliżej asfaltu.

Pakiet dla Storm‘a obejmuje również pełny aerokit, na którego liście znajdują się znacznie agresywniejsze zderzaki, karbonowe listwy boczne, spojler na klapie bagażnika oraz tylny dyfuzor. Poza tym założona została nowa Kevlarowa maska o mocnych przetłoczeniach oraz zawierająca niezbędne wloty powietrza ulepszające oddychanie serca. Z tylnego zderzaka natomiast wystają dwie podwójne, błyszczące armatki układu wydechowego. Pełnią one także funkcję swoistego zestawu surround… Niezły zewnętrzny design podkreślają nowe czarne 22-calowe obręcze aluminiowe, obute z oponami Michelin o rozmiarze 265/30 z przodu oraz 295/25 z tyłu.

Wnętrze G-Power Storm tonie w karbonowych zamiennikach. Otrzymamy tu nowe sportowe koło kierownicy, jak w rasowo sportowych maszynach (pamiętajmy, że to luksusowa limuzyna), a także na nowo wyskalowane liczniki…

Kompletnie przebudowane G-POWER 760i STORM F01 zakosztuje klienta 365,000 euro, natomiast za jego przedłużoną wersję: G-POWER 760iL STORM F02 trzeba będzie oddać 375,000 euro.

Via: Piotr Meier (germanpower.pl)