Konflikt pokoleń: Opel Ascona 400 vs. nowa Insignia 4×4

opelpojinsascona3394Jeśli jesteście fanatykami WRC, to na pewno pamiętacie, jak wielką rewolucję w tym sporcie zrobiły auta z napędem na 4 koła. Audi Quattro, to właśnie ten samochód wyeliminował z gry tylnonapędowego Opla Ascona 400 – tego się nie zapomina.

Niemiecka firma należąca do GM powraca jednak do korzeni. Opel już dawno nie miał w swojej ofercie auta z napędem 4×4, pomijając oczywiście modele typu SUV. W najnowszej Insigni taki napęd jest w standardzie dla 2.8 V6 oraz odmiany OPC. Można go również zamówić opcjonalnie dla 2-litrowego 220-konnego turbodoładowanego benzyniaka.

Oba auta stają w szranki, aby się przekonać, który napęd jest bardziej skuteczny.

Opel Insignia (4×4) vs. Opel Ascona 400 (napęd na tył):

Źródło: Carscoop

  • iso-lator

    ostatnie pamiętne modele 4×4, to były:
    Opel Vectra A 2.0 4×4
    Opel Calibra 2.0 4×4
    Opel Calibra 2.5 V6 4×4
    Opel Kadett E Rallye 4×4 (prototyp)

    szkoda tylko, że to nie jest typowe stałe 4×4, tylko napęd przedni z dołączanym napędem na tył za pomocą sprzęgła Haldex.

  • jaca

    Teraz juz sie nie robi takich bezkompromisowych aut. Min. taka była asconka…