Światowa premiera Audi A8 – oficjalnie! (mnóstwo zdjęć + informacje)

2011audia8000glowne

W galerii Miami’s Design District, pierwszego grudnia o godzinie 00:35 (czasu polskiego) swoją światową premierę miała flagowa, długo oczekiwana limuzyna Audi. Szanowni Państwo – oto nowe A8!

„Nowe Audi A8 jest najbardziej sportową limuzyną w swoim segmencie” – wyjaśnia Ruppert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG. „Łączy ono liczne funkcje w nowy, inteligentny sposób. A język formy oraz wysoka jakość wnętrza nie mają sobie równych.”

Nowe A8 dostępne będzie początkowo z dwoma silnikami: 4.2 FSI o mocy 273 kW (372 KM) i 4.2 TDI o mocy 258 kW (350 KM). Krótko potem dołączy 3.0 TDI o mocy 184 kW (250 KM). Wszystkie jednostki mają zwiększoną moc i moment obrotowy, jednak ich zużycie paliwa zostało obniżone od 13 do 22 procent dzięki inteligentnym technologiom poprawiającym efektywność, takim jak system rekuperacji i innowacyjny Thermomanagement.

W późniejszym czasie pojawi się drugi wariant 3.0 TDI. Będzie miał moc 150 kW (204 KM), napęd będzie przenoszony na przednią oś a spalanie w cyklu EU wyniesie zaledwie 6,0 litrów na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 159 g/km, co jest dotychczas niespotykanie niską wartością w segmencie aut luksusowych.

Jeśli chodzi o stylistykę, nowe A8 charakteryzuje się przede wszystkim typowymi dla modeli Audi lampami typu LED. Jednak Audi A8 zawsze było modelem, który wyróżniał się w tłumie, a teraz, ciężko będzie odróżnić, czy to A8, czy przedłużone A4…

Dużo ciekawiej jest natomiast w środku. Producent chwali się, że poprawiony został system MMI, a w wyposażeniu znajdziemy night vision oraz aktywny tempomat. Wszystkie elementy są wykonane oczywiście z wysokiej klasy materiałów

Audi A8 trafi do salonów w połowie 2010 roku, a za 3-litrową jednostkę TDI zapłacimy 72,200 euro.

============================================

Chcielibyśmy odpowiedzieć na pytanie, na które wiele osób szuka odpowiedzi, pisząc na naszą skrzynkę mailową – opinie@motofilm.pl:

„Dlaczego właściwie Audi prezentuje nowy model A8 w Stanach Zjednoczonych?”

Otóż firma Audi AG nowe A8 chce sprzedawać głównie za oceanem. Poza tym, jak powiedział Prezes Zarządu Audi AG – Rupert Stadler – „Przewaga dzięki technice dotyczy także stylistyki, która jest jedną ze wspaniałych cech charakteryzujących Audi. Ponieważ wyjątkowa stylistyka awansowała do roli sztuki, postrzegamy most do sztuki i architektury jako logiczny krok w dalszym rozwoju naszej marki”, firma porównuje swoje modele do sztuki, stąd też wybór galerii.

Źródło: Audi, Carscoop, Autoblog