Nowy Fiat Doblo – oficjalne zdjęcia + informacje

fiat doblo 5glowneWłoski producent zaprezentował najnowszą generację Fiata Doblo, który trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2010 roku. Auto będzie dostępne w wersjach 5-cio i siedmio osobowej.

Nowy Fiat Doblo oparty jest na nowej platformie o rozstawie osi 2775 mm, co czyni go jednym z najbardziej przestrzennych samochodów w swoim segmencie.

Pod maską Doblo znajdziemy jedną jednostkę benzynową o mocy 95 KM i trzy diesle Multijet o mocy 95, 105 i 135 KM. Wszystkie wersje będą wyposażone w Fiatowski system start/stop, który pozwoli na obniżenie zużycia paliwa.

Więcej informacji poniżej.

Źródło: Carscoop, Fiat, Mototarget

[poll id=”6″]

Informacja prasowa:

To przestrzeń, którą można dzielić z rodziną i przyjaciółmi, doskonałe miejsce dla podróżujących i ceniących sobie towarzystwo. Doblò to doskonały wybór zarówno do spędzania wolnego czasu, jak i do pracy.

Projekt samochodu o praktycznym i wszechstronnym wnętrzu stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie na funkcjonalność i komfort, dając możliwość podróżowania siedmiu osobom. To auto typu “family space”, prawdziwa “przestrzeń dla rodziny”, która może liczyć na najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, ograniczenia zużycia paliwa i poszanowania środowiska naturalnego.

Nowy model w porównaniu z poprzednią wersją, która znalazła około miliona klientów, ma całkowicie nową stylistykę, silniki i charakterystykę techniczną.
Są to elementy, które plasują nowego Fiata Doblò na szczycie swojej kategorii zarówno jeśli chodzi o przestronność , jak i o redukcję emisji spalin.

Uzyskano to dzięki:
– zastosowaniu nowej płyty podłogowej, gwarantującej większą przestrzeń dla podróżujących (rozstaw osi wynosi 2755 mm, najdłuższy w swoim segmencie),
– bagażnikowi o pojemności 790 litrów,
– obniżonej emisji dwutlenku węgla (129 g/km w przypadku silnika 1.3 Multijet 90 KM, najniższa w klasie),
– seryjnemu wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa oraz możliwości wszechstronnej aranżacji wnętrza.

Styl i komfort.
Design nowego Doblò jest szczególnie innowacyjny. Przód z centralnym grillem i osłonami idealnie zintegrowanymi z nadwoziem łączy funkcję ochronną z wysmakowanym wzornictwem, podczas, gdy błotniki nadają pojazdowi wrażenie siły i zwinności. Linia tylnej klapy podkreśla łatwy dostęp i rozmiary pojemnego bagażnika; reflektory w przeźroczystych osłonach oraz spora powierzchnia okien nadają nowemu Doblò rys elegancji.
Również wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby zaoferować funkcjonalność i jednocześnie stworzyć przyjemne i przyjazne otoczenie, dzięki zastosowaniu odpowiednich połączeń kolorystycznych i materiałów wykończeniowych. Zastosowane inteligentne rozwiązania, jeśli chodzi o wykorzystanie przestrzeni, jak np. rozmaite schowki oraz możliwość aranżacji wnętrza aż do 7 miejsc, zadowolą Klientów korzystających  z Doblò jako auta rodzinnego albo podczas spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi.

Ekologia i ekonomia.
W fazie wprowadzenia na rynek w Fiacie Doblò proponowane są 4 jednostki napędowe: jedna benzynowa o mocy 95 KM oraz trzy silniki diesla – Multijet o mocy 90, 105 i 135 KM, do których dołączą później  silniki: Natural Power z podwójnym zasilaniem (benzyna i metan) i kolejny silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów  Dualogic.
Wszystkie silniki mają doskonałe osiągi, wyróżniają się przyjemnością prowadzenia samochodu, cichą pracą, niskimi kosztami operacyjnymi (zużycie paliwa i koszty utrzymania), nie zapominając o niezawodności i poszanowaniu środowiska naturalnego.
Gama ta jest dostępna z wersjami  Euro 4 i Euro 5 a w wyposażeniu seryjnym oferowane jest urządzenie Start&Stop, zarządzające czasowym wyłączeniem silnika w przypadku postoju, gwarantując tym samy redukcję zużycia paliwa i emisji spalin.

Bezpieczeństwo.
Aby zapewnić optymalne zachowanie dynamiczne, komfort i bezpieczeństwo aktywne w każdych warunkach drogowych i z każdym ładunkiem, pojazd został wyposażony w innowacyjne rozwiązania mechaniczne, z których warto szczególnie podkreślić tylne zawieszenie typu bi-link, oferowane w różnych konfiguracjach w zależności od zadań, do jakich samochód ma służyć. Doblò doskonale i w przewidywalny sposób „trzyma się” drogi, zostało wyposażone również w najbardziej zaawansowane urządzenia elektroniczne dla kontroli stabilności, taki jak ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD i przede wszystkim system ESP uzupełniony o system Hill-holder, który asystuje kierowcy podczas ruszania na wzniesieniu i jest w wyposażeniu seryjnym.

Samochód został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby osiągnąć  jak najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, dzięki nadwoziu o zaplanowanych strefach zgniotu, oraz poduszkom powietrznym: przednim i innowacyjnym przednio-bocznym (pełniącym funkcje ochronną zarówno dla głowy jak i klatki piersiowej).
Auto dysponuje ponadto rozwiązaniami technicznymi i wyposażeniem technologicznym tworzącym optymalne warunki i ułatwiają skupienie się na prowadzeniu samochodu: od automatycznej klimatyzacji z nawiewami na tylne rzędy siedzeń po tempomat i czujniki parkowania, od systemu głośnomówiącego zintegrowanego z Blue&Me po nawigację Blue&Me TomTom.

Nowe także Doblò Cargo lider w kategorii małych samochodów dostawczych.
Razem z nowym Fiatem Doblò pojawia się także nowe Doblò Cargo, zaprojektowane na najwyższym poziomie w tej kategorii, zarówno jeśli chodzi o osiągi jak i parametry funkcjonalne. W stosunku do poprzedniego modelu posiada przestronniejszy przedział ładunkowy, o bardziej regularnych, kwadratowych kształtach. Nowe Doblò Cargo zostało wyposażone też w boczne drzwi przesuwne oraz tylne drzwi o większych rozmiarach, co ułatwia operację załadunku i rozładunku. Dzięki swoim podstawowym zaletom (długość przestrzeni ładunkowej aż do 2,2 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,2 metrów sześciennych, nośność od 750 do  1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l/100 km i zasięg 1.250 km przy silniku 1.3 Multijet), nowy pojazd zapewnia zasadnicze korzyści, jeśli chodzi o optymalizację i redukcję kosztów utrzymania.

Gama zawiera 7 różnych typów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z wysokim dachem, 5-miejscowe combi z krótkim i długim rozstawem osi; szczególnie interesujące są wersje „platformy do zabudowy” z krótkim i długim rozstawem osi, które istotnie ułatwiają i obniżają koszty zabudowy pojazdu dla poszczególnych grup zawodowych (chłodnie, skrzynie stałe oraz z plandeka itd.).

Premiera handlowa nowych modeli w Polsce będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2010 roku.