Peugeot RCZ oficjalnie

peugeot rcz 13 glowneFrancuski koncern opublikował oficjalne zdjęcia oraz dane dotyczące modelu RCZ, którego prezentacja nastąpi podczas targów we Frankfurcie.

Obawialiśmy się, czy Peugeot nie zechce „ugrzecznić” stylistyki kompaktowego coupe. Na szczęście wszystkie kluczowe obłości i wypukłości, w tym niezwykła tylna szyba, zostały zachowane. Poza tym „Lew” przewiduje szerokie możliwości indywidualizacji pojazdu. Kilka wykończeń lakieru w tym matowoczarne, polerowane, ciemnoszare lub diamentowe, wiele worów 18 i 19-calowych aluminiowych felg, czy w końcu dach i obudowy lusterek wykonane z karbonu, mają w pełni usatysfakcjonować klienta.

Przednie zawieszenie wykorzystuje klasyczne kolumny McPhersona, natomiast z tyłu zamontowano belkę skrętną. Ponadto zawieszenie zostało obniżone o 20 mm. Środek ciężkości znajduje się 40 milimetrów niżej. Układ hamulcowy został wyposażony w cztery wzmocnione tarcze.

Sportowe Coupe zabiera na pokład cztery osoby. Jednak z powodu układu siedzeń 2+2, tylko pasażerowie przednich foteli będą mogli stwierdzić, że RCZ jest autem przestronnym. Pojemność bagażnika wynosi 384 litry. Deska rozdzielcza została wprost przejęta z modelu 308, jednak dzięki lepszym materiałom wykończeniowym w tym skórzanej tapicerce Nappa, jej wygląd sprawia pozytywne wrażenie. W wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się zestaw multimedialny Peugeot Connect 3D i pakiety audio firmy JBL.

Gama jednostek napędowych będzie obejmowała trzy silniki: dwa benzynowe i jednego Diesla.

Benzynowy motor 1.6 wyposażony w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa, generuje moc 156 KM przy 5800 obr./min i 240 Nm obrotowego dostępnego przy 1400 obr./min. Średnie zużycie paliwa to 6,9 litra na 100 km.

Mocniejsza odmiana 1.6 THP dzięki turbosprężarce typu twin-scroll, dysponuje mocą 200 KM przy 5000 obr./min i 255 Nm przy 1700 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa waha się na poziomie 7,1 litra na 100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla mniejszą niż 165 g/km.

Zwolennicy silników wysokoprężnych mają do wyboru dwulitrowy agregat HDI o mocy 163 KM przy 3750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 340 Nm, dostępny jest przy zaledwie 2000 obr./min. Średnie zużycie oleju napędowego to 5,4 litra na 100 km. Emisja CO2 to 139 g/km.

Peugeot RCZ produkowany będzie w austriackiej fabryce Magna Steyr. Pierwsze egzemplarze trafią do europejskich klientów wiosną 2010 roku.

Źródło: Carscoop, WorldCarFans

  • O dziwo – wygląda całkiem znośnie. (O dziwo, bo nie lubię nowej linii Peugeota).