Monterey 2009: Devon GTX

01 devon gtx live glowneKalifornijski producent Devon Motorworks, nie mógł nie pojawić się w Pebble Beach. Concours d’Elegance był idealną okazją do przestawienia modelu GTX.

Nadwozie wykonane z włókna węglowego, swoimi wymiarami nawiązuje do wspaniałej ery speedsterów. Mamy więc do czynienia z długą maską z krótkim tyłem i kabiną pasażerską tuż przy tylnej osi. Pod muskularne nadkola wpasowano kute polerowane dwunastoramienne 18 z przodu i 19-calowe z tyłu, aluminiowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport Cup. Ponadto w opcji znajdują się felgi o jeden cal większe. W tylnej części nadwozia dostrzec można dwie centralnie umieszczone chromowane 7 centymetrowe końcówki układu wydechowego, wykonane ze stali nierdzewnej.

W pełni aluminiowe niezależne zawieszenie, wyposażone jest w regulowane amortyzatory, wytrzymałe sprężyny i 27 milimetrowe stabilizatory. Układ hamulcowy obejmuje 380 mm tarcze z sześcioma tłoczkami z przodu i 355 mm tarcze i cztery tłoczki z tyłu. Na tylnej osi zamontowano, również dyferencjał o ograniczonym uślizgu.

Po otwarciu uchylnych drzwi i zajęciu miejsca w skórzanych fotelach, zwrócimy uwagę na małą kierownicę i oryginalnie ukształtowaną deskę rozdzielczą. Kierowca, zamiast analogowych zegarów, ma do dyspozycji monitor LCD przekazujący informacje o samochodzie. Wszelkie pokrętła przypominają stare potencjometry radiowe. Co ciekawe, w tak sportowym samochodzie nie zapomniano o zestawie audio. Zestaw skonstruowała firma Haas Entertainment przy współudziale McIntosh Laboratory. Akrylowy odtwarzacz CD McIntosh MX406 został zamontowany w środkowej części konsoli. Dzięki klasycznemu wyświetlaczowi MPM4000 możemy stale monitorować moc wyjściową zestawu. Za odpowiednie brzmienie odpowiadają, także m.in. dwa 6,5-calowe średniotonowe głośniki i dwa 2,8-calowe subwoofery.

Do napędu służy jednostka V10 o aluminiowym bloku i pojemności 8.4 litra. Dzięki zmiennym fazom powiększonych zaworów VVT, motor generuje moc 650 KM przy 6100 obr./min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Producent chwali się ustanowieniem nowego rekordu toru Laguna Seca, wynoszącym 1:35.075s. Plany produkcyjne Devona GTX zawierają wykonanie 36 egzemplarzy każdego roku. Podstawowy model kosztuje 500,000$.

Wideo:

Źródło: AutoBlog