Fiat Punto Evo debiutuje na Salonie Samochodowym we Frankfurcie

fiat evo 3glowneFiat Punto Evo, ewolucja Grande Punto, zadebiutuje na kolejnym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Ma on powtórzyć sukces swojego poprzednika i dzięki swym innowacyjnym cechom stać się swoistym wzorem do naśladowania w kategoriach: innowacja, bezpieczeństwo i styl.

Określenie “Evo” opisuje ten poziom konstrukcji samochodu, który jest w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów pod kątem technologii, przyjemności z jazdy oraz poszanowania dla środowiska naturalnego.

[WIĘCEJ ZDJĘĆ FIATA EVO – KLIKNIJ TUTAJ!]

Fiat Punto Evo wyraża swą techniczną doskonałość przede wszystkim za pomocą szerokiego spektrum dostępnych silników Euro 5, w tym między innymi silniki Diesla Multijet drugiej generacji o pojemności 1.3 l oraz benzynowy silnik o pojemności 1.4 l, wyposażony w rewolucyjną technologię MultiAir stworzoną przez Fiat Powertrain Technologies i wdrażaną we wszystkich silnikach Grupy Fiat. Do innowacyjnych oraz konwencjonalnych jednostek napędowych Fiata dołączają będące w ofercie jednostki dwupaliwowe (zasilane metanem lub gazem LPG i benzyną), co tworzy pełną i ekologiczną bazę silników w tym segmencie. Ograniczyliśmy zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych gazów, zaś nowe Punto Evo wyposażono w system Start&Stop, który wyłącza i uruchamia silnik w warunkach ruchu drogowego zmuszającego kierowcę do ciągłego zatrzymywania się i ponownego ruszania. System Start&Stop montuje się standardowo we wszystkich silnikach Euro 5 (zarówno silnikach benzynowych jak i Diesla). Kolejnym nowym systemem pojawiającym się w wyposażeniu Fiata Punto Evo jest system “Blue&Me – TomTom”. Jest to przenośna jednostka nawigacji satelitarnej, której funkcje pozwalają na obsługę telefonu, nawigacji oraz funkcji informacyjnych za pomocą praktycznego i kolorowego ekranu dotykowego.

W obszarze bezpieczeństwa Fiat Punto Evo wyznacza nowe standardy dzięki możliwości wyposażenia samochodu do 7-miu poduszek powietrznych, dzięki między innymi poduszce zabezpieczającej kolana kierowcy. Fiat Punto Evo jest jednym z nielicznych samochodów w tym segmencie, ze standardowo montowaną we wszystkich wersjach poduszką zabezpieczającą kolana kierowcy. Dostępne są również inne, innowacyjne systemy bezpieczeństwa, Hill-Holder pomagający ruszać na wzniesieniach, inteligentne światła przeciwmgielne przednie, które włączają się automatycznie ze światłami mijania w zależności od kąta skrętu  oraz wypróbowane i przetestowane systemy Fiata: ABS, EBD (elektroniczny rozkład siły hamowania) i ESP (system stabilizacji toru jazdy).

W końcu, nowe Punto Evo jest jeszcze bardziej atrakcyjne dzięki pracy zespołu Fiat Centro Stile. Wnętrze samochodu (tablica rozdzielcza, siedzenia oraz oprzyrządowanie) zostało całkowicie odnowione, aby stać się wnętrzem jeszcze bardziej prestiżowym i eleganckim. Z zewnątrz nadano mu również zupełnie nowy styl.

Fiat Punto Evo dostępny będzie w sprzedaży od drugiej połowy października. Przyświecać mu będzie wyraźnie określony cel w postaci konsolidacji swej roli, jako jednego z liderów rynku europejskiego w tym bardzo ważnym segmencie samochodów małych.

Innowacje techniczne
Fiat Punto Evo wyraża swą techniczną doskonałość przede wszystkim za pomocą szerokiego spektrum dostępnych silników Euro 5, w tym między innymi silnika Diesla Multijet drugiej generacji oraz benzynowego silnika wyposażonego w rewolucyjną technologię MultiAir.

Technologia MultiAir, stworzona i opatentowana przez Fiat Powertrain Technologies będzie stopniowo wprowadzana do wszystkich silników montowanych do samochodów Grupy Fiat. Sercem systemu MultiAir jest nowy, elektrohydrauliczny system sterowania zaworami, który ogranicza zużycie paliwa kontrolując dopływ powietrza bezpośrednio przez zawory wlotowe (nie wykorzystując przepustnicy). System MultiAir ogranicza emisję szkodliwych gazów do środowiska (dzięki ulepszonej kontroli spalania) oraz polepsza osiągi poprzez zwiększenie mocy i momentu obrotowego.

Podobne rezultaty osiągnięto w odniesieniu do silników Diesla dzięki wykorzystaniu jednostek Multijet drugiej generacji. Silniki te wykorzystują nowe wtryskiwacze w systemie common rail, które dzięki hydraulicznemu serwo-zaworowi o odpowiedniej równowadze, z jeszcze większą dokładnością kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, konsekwencją tego procesu jest jeszcze szybsza i znacznie bardziej elastyczna praca jednostki napędowej.

Wybór dostępnych silników do Punto Evo jest bezapelacyjnie najpełniejszy i najbardziej ekologiczny w tym segmencie rynkowym. Nie wolno również zapomnieć o jednostkach zasilanych alternatywnie (metan oraz LPG).

Nowe Punto Evo wyposażono nawet w najnowszą wersję systemu Blue&Me. “Blue&Me–TomTom” jest to w pełni zintegrowany system multimedialny, którego funkcje pozwalają na obsługę telefonu, nawigacji oraz funkcji informacyjnych za pomocą praktycznego i kolorowego ekranu dotykowego. System ten stanowi wynik współpracy pomiędzy Fiat Group Automobiles i TomTom (lider rynku europejskiego w kategorii przenośnych systemów nawigacyjnych) i jest on w pełni kompatybilny z innymi systemami samochodu dzięki technologii Blue&Me, którą stworzono wraz z Magneti Marelli. Nowy system zawiera również “eco:Drive Info”, dzięki czemu uzyskujemy informacje w czasie rzeczywistym dotyczące naszego stylu jazdy oraz użyteczne sugestie związane z ograniczeniem wpływu na środowisko naturalne oraz optymalizacją zużycia paliwa przez odpowiednie zmiany biegów i poprawne stosowanie pedału gazu w zależności od rodzaju pokonywanej przez nas trasy.

Szanujemy środowisko naturalne
Dla Fiata innowacja oznacza również większy szacunek dla środowiska naturalnego. Środowisko to tak na prawdę główna siła napędzająca w procesie tworzenia produktu, dzięki czemu oferta Fiata jest najbardziej ekologiczna w całej Europie, a Punto Evo nie jest tu wyjątkiem.

Najlepszym dowodem są silniki MultiAir. W porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym o identycznych rozmiarach silnik MultiAir rozwija większą moc (do 10%) i moment obrotowy (do 15%), zużywając znacząco mniej paliwa (do 10%) i emitując mniej CO2 (do 10%), cząstek stałych gazów wydechowych (do 40%) oraz NOx (do 60%).

W ten sam sposób silniki Diesla Multijet drugiej generacji oferują dokładniejsze spalanie, co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa, emisję substancji szkodliwych dla środowiska, NVH (poziom wstrząsów, wibracji i hałasu) oraz kierowalność. Wyniki te osiągnięto dzięki zastosowaniu nowego wtryskiwacza common rail, który moduluje wtrysk paliwa do komory spalania i ulepsza wyniki silników Euro 5 na poziomie około 2% w odniesieniu do zużycia paliwa i emisji CO2 w cyklu homologacyjnym oraz redukuje emisję NOx na poziomie do 30%.

Mając na uwadze ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych substancji nowe Punto Evo oferuje system Start&Stop, który wyłącza silnik przy zatrzymaniu i włącza go ponownie w momencie ruszania (na przykład na światłach). System Start&Stop będzie standardowo montowany we wszystkich silnikach Euro5 (zarówno silniki benzynowe jak i Diesla).

Silnik napędzany metanem to nie tylko najbardziej ekologiczny silnik dwupaliwowy w segmencie B (wytwarza jedynie 115 g/km CO2) ale również silnik najbardziej ekonomiczny, a to dzięki rekordowym osiągom cenowym na poziomie poniżej 4 EURO za 100 km (i ok. 2 złotych brutto za 1m3 metanu w Polsce). Poza innymi korzyściami, nabywcy samochodów z silnikami napędzanymi metanem mogą liczyć we Włoszech na najwyższe dopłaty rządowe: 5000 EURO w połączeniu z opłatą za złomowanie starego samochodu.

Istnieje również wersja napędzana gazem LPG, która powstała na bazie wieloletnich doświadczeń Fiata na polu paliw alternatywnych oraz jako reakcja na niezwykły wzrost obserwowany na tym rynku. Punto Evo może pochwalić się zasięgiem na poziomie 1500 km w cyklu pozamiejskim oraz kosztami eksploatacji aż o 50% niższymi w porównaniu z jednostką napędzaną benzyną.

Bezpieczeństwo
Punto Evo zostało zaprojektowane i wyprodukowane w celu osiągania najwyższych poziomów bezpieczeństwa. Model ten może pochwalić się licznymi systemami w tym zakresie (w standardzie lub opcjonalnie w zależności od rynku i wersji) rozpoczynając od tych będących elementami bezpieczeństwa pasywnego: 2 poduszki powietrzne z przodu, 2 boczne poduszki powietrzne z przodu, 2 poduszki powietrzne kurtynowe oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy (Punto Evo jest jednym z niewielu samochodów w tym segmencie, które posiada ten element na wyposażeniu standardowym).

Punto Evo jest jednym z nielicznych samochodów w swojej klasie wyposażonych w inteligentne światła przeciwmgielne przednie, które włączają się automatycznie ze światłami mijania w zależności od kąta skrętu. Nie wolno nam również zapomnieć, iż nowe Punto Evo gwarantuje ciągłe i niezawodne trzymanie się drogi dzięki elektronicznym systemom kontrolującym proces hamowania i układ kierowniczy. ABS dostępny we wszystkich wersjach silnikowych posiada EBD (elektroniczny rozkład siły hamowania), ESP (system stabilizacji toru jazdy) oraz system Hill-Holder, który pomaga ruszać na wzniesieniach.

Styl i wygoda
Punto Evo powstał dzięki pracy zespołu Fiat Centro Stile. Szczególną uwagę należy zwrócić na wnętrze, które zostało całkowicie zmienione, aby jeszcze bardziej oddać ducha włoskiego stylu. Zastosowano materiały najwyższej jakości, zwracając baczną uwagę na szczegóły wykonania. Dzięki temu otrzymujemy jasną i elegancką kabinę wraz z zupełnie odnowioną deską rozdzielczą, siedzeniami, schowkami i oprzyrządowaniem.

Z zewnątrz nadano mu również zupełnie nowy styl, wykorzystując atrakcyjną linię nowych zderzaków oraz innowacyjne i oryginalne światła przednie i tylne. Najnowszy projekt “rozciąga” samochód do długości 406 cm, bez zmiany wymiarów kabiny na miejscach kierowcy i pasażera. Pozostałe wymiary nie uległy zmianie: szerokość 169 cm, wysokość 149 cm, rozstaw osi 251 cm.

Źródło: Fiat, fot: Carscoop

  • Piotr Sieniawski

    Nie myślałem, że kiedykolwiek to powiem ale w porównaniu do tego “czegoś”, Grande Punto sprzed faceliftingu wygląda naprawdę nieźle.
    Patrząc na te zdjęcia, szczególnie przodu przypomina mi się powiedzenie Baracka Obamy “o świni w szmince”.
    “Podwójny” grill i kierunkowskazy w zderzaku, wyglądają koszmarnie.

  • Sebastian Rydzewski

    fiat to nie samochód:D

  • Jaca

    Te modele na zdjęciach, jeszcze jakos sie prezentują, bo to zapewne najbogatsze wersje. W realu będzie gorzej;/ Cóż, nie zawsze da sie upiększyć coś co juz jest ładne.

  • SŁawek

    historia sie lubi u fiata powtarzac!!! kazdy lifting to porażka np. punto II tez lipa po lifcie;/ siena na albee;/ jednym słowem grande jest piekne w porowaniu z tym badziewiem, ciekawe kiedy zrobio lifta nowego bravo;/

  • Widać, że chcieli upodobnić to auto do 500, która sprzedaje się świetnie. Szkoda, że zabrakło stylu.

  • agfagsda

    a Sebastian Rydzewski to nie człowiek

  • pingwin

    chyba agfagsda się myli

  • Ewa

    Mnie się podoba, lecz w czarnym kolorze bo ten przód tak nie uderza, z czerwonym wnętrzem jestem zainteresowana. Według mojej opinii znacznie ładniejszy od poprzednika, zwłaszcza wnętrze – oglądałam w realu. Trochę ten przód im nie wyszedł, lecz tak jak napisałam powyżej w czarnym kolorze jest śliczny. Rozważam zakup 🙂

  • w takim razie życzę powodzenia i przyjemnej jazdy 🙂