Renault Laguna Coupe 3.5 V6 240KM – test

renault laguna coupe 35v6 240km initiale 17glowneMarzysz o sportowym samochodzie? Nie stać Cię na Porsche i Ferrari? Zajrzyj do salonu Renault, a tam czeka na Ciebie najnowsza Laguna Coupe, która nie jednego uwiodła. Dziś w teście najmocniejsza odmiana z benzynowym silnikiem 3.5 V6 o mocy 240KM. Będzie się działo!

Po odebraniu dokumentów i kluczy udałem się w poszukiwaniu mojego testowego egzemplarza, który stał na końcu parkingu, błyszcząc w promieniach słonecznych.
Piękny i uwodzicielski
Z przodu Renault Laguna Coupe przypomina swoich braci, ale nie do końca. Przednie reflektory są spłaszczone i połączone ze sporych rozmiarów, chromowaną atrapą o kształcie przypominającym uśmiechające się usta. Z boku, to typowe coupe o nisko poprowadzonej linii dachu i pięknych 18 calowych alufelgach. Tył, nawiasem mówiąc najczęściej oglądany, to przede wszystkim diodowe światła i dwie końcówki układu wydechowego. Całość, minimalnie przypomina Astona Martina, jednak wyszło to na wielki plus dla Renault Laguna Coupe.

Ocena stylistyki: 5

Benzynowa V6 pod maską
Po zajęciu miejsca za kierownicą Laguny Coupe, naciskam nieśmiało przycisk START-STOP, aby uruchomić drzemiący pod maską silnik. Do moich uszu dobiega dyskretny pomruk benzynowej jednostki V6. Dodaję gazu i już wiem, że emocji nie zabraknie! A zapewni to 240 konny silnik o pojemności 3498 ccm, oprócz tego silnik oferuje kierowcy 330Nm momentu obrotowego, który wspomoże w każdej sytuacji na drodze. Mimo sportowego charakteru auta, podróżowanie jest komfortowe i przyjemne. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest opcjonalny system 4Control, czyli cztery skrętne koła. Dzięki, temu systemowi Laguna Coupe wręcz idealnie prowadzi się w zakrętach dając przy tym poczucie bezpieczeństwa dla czwórki pasażerów. Układ kierowniczy idealnie dopasowano do sportowego charakteru auta. Im większa prędkość, tym bardziej układ kierowniczy usztywnia się. Jak już wspomniałem o prędkościach, pora napisać o wynikach testu na zamkniętym terenie. Silnik połączono z 6 biegową, automatyczną skrzynią biegów o dobrze dobranych przełożeniach, lecz czasem zbyt długo myślącej. Ok. pora na test osiągów. Przede mną 4 kilometrowy odcinek prostej. Ustawiam lewarek skrzyni na D, czyli Drive, wciskam do oporu pedał gazu i pierwszą setkę osiągam już po 7.4 sekundach. Jednak, Laguna bez zadyszki dalej przyśpiesza wydobywając z siebie piękny dźwięk V6, aż osiągam prędkość maksymalną równą 247km/h. Niesamowite wrażenie! Wszystkie osiągi sprawdzamy na terenie zamkniętym.
Po testach szybkościowych przyszedł czas na wizytę przy dystrybutorze z napisem PB 95. Podczas całego testu Renault Laguna Coupe średnio zadowalało się 11,5 litrami benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. Przy takim spalaniu na 66 litrowym baku mamy możliwość przejechania 573 kilometrów. W mieście zużycie oscyluje w granicach 16.5 litrów, jednak nie ma co się dziwić, bo tyle koni mechanicznych musi mieć co pić!

Ocena silnika: 5

Mimo sportowego charakteru w pełni komfortowo
Wnętrze prezentowanego Renault Laguna Coupe zapewnia wygodne i komfortowe podróżowanie dla dwójki dorosłych osób, plus dwoje dzieci. Z przodu, miejsca jest pod dostatkiem i nawet bardzo wysokie osoby nie będą narzekać na jego brak. Z tyłu jest już gorzej i wygodnie będą siedzieć tylko dzieci, ponieważ miejsca te są mocno wyprofilowane i nie każdego pomieszczą. Przednie fotele są dość wygodne, posiadają też niezłe trzymanie boczne. Bez problemu możemy zabrać wszystkie najpotrzebniejsze bagaże do 423 litrowego bagażnika.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą, która praktycznie niczym nie wyróżnia się od zwykłych Lagun. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i przejrzysta, jak w każdym innym modelu Renault. Miłym, białym kolorem podświetlone są czytelne i przejrzyste zegary, które nie jednego urzekną.
Kończąc, ocenę wnętrza pora wspomnieć o materiałach, które zostały wykorzystane w prezentowanej Lagunie Coupe. Plastiki są miękkie i bardzo dobrze spasowane. Skórzana i jasnobeżowa tapicerka jest miła w dotyku, a jej jakość jest bardzo dobra.

Ocena wnętrza: 4+

Warta grzechu
Renault Laguna Coupe z najmocniejszym silnikiem benzynowym 3.5 V6 i mocy 240KM jest idealną propozycją dla osób lubiących sportowe doznania. I nawet wysoka cena, bo aż 180 900 zł za prezentowany egzemplarz nie powinna nikogo odstraszyć. Według mnie, jest to niemalże idealne auto, jakim do tej pory miałem okazję jeździć!

Ocena końcowa: 5

Plusy
+ Osiągi
+ Stylistyka nadwozia
+ Komfortowe i przestronne wnętrze

Minusy
– Spalanie w mieście

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 3498 ccm benzynowy V6
Moc: 240 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 330 Nm przy 4400 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 7,4 sek.
Vmaks: 244 km/h
Zużycie paliwa: 15,0/7,4/10,0 [16,5/8,9/11,5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany] Pojemność baku: 66 litrów
Teoretyczny zasięg: 573 kilometrów
Wymiary: 4643/1812/1400 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1522 kg
Ładowność: 430 kg
Pojemność bagażnika: 423/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń] Liczba drzwi/Liczba miejsc: 3/4

Wyposażenie: wersja Initiale

Dodatkowe wyposażenie: system 4Control (+ 5000 zł), zestaw dla palących (+ 100 zł), felgi aluminiowe 18 calowe Interlagos (+ 3000 zł), dywaniki (+ 400 zł), nawigacja satelitarna Carminat DVD Bluetooth (+ 9000 zł)

Cena: 163 500 zł [wersja Initiale] 180 900 zł [wersja testowana]

Artykuł powstał przy współpracy z Arturem Ławnikiem (redaktorem MotoFilm.pl/Autotesty.com.pl)

  • Sebastian Rydzewski

    Dziękuje bardzo, ale wolałbym kupić Porsche na zasadzie 50×50 – dać 180 tysięcy i po roku drugie tyle:D

  • Spalanie rzeczywiście spore, ale autko ma moc, ma wygląd.

  • Sebastian Rydzewski

    244 to przyzwoita prędkość, a spalanie bardzo duże:)

  • ryszard k

    zajebisty test:) Coraz bardziej was lubie!

    A co do renault – piękne fura, i nie rozumiem Twojego zdania Sebastian:):D

    pozdrawiam

  • Jurek

    Bardzo fajny samochód, wart swojej seny

  • Sebastian Rydzewski

    Jurek – a jakieś potwierdzenie swoich przekonań:D?

  • A dziękuje Ryszard za miłe słowa 🙂

  • Maciek

    Panie Arturze bardzo dobre Pan testy pisze. Tak dalej 🙂 Czy dobrze wydziałem, że jeździł Pan Twingo RS. Widziałem w Wawie z bannerami Auto Testy. Kiedy test?

  • Piotr Sieniawski

    Trzeba przyznać Francuzom że stworzyli ciekawy stylistycznie samochód, jednakże:
    – spalanie jest horendalnie wysokie: porównywalny Audi A5 3.2 (265 KM) zadowala się w mieście 13,5 litrami,
    – podstawowa cena jest nieadekwatna do wyposażenia (szczytem jest dopłata za dywaniki, mam nadzieje że są one co najmniej z wełny), wspomniane A5 w nie gorszej wersji 2.0 TFSI (211 KM) ze skrzynią S Tronic kosztuje 166,500.

    Dlatego wyrażam publiczne pragnienie, przetestowania Audi A5 🙂

    Pozdrawiam

  • Sebastian Rydzewski

    Ok, niebawem:D

  • Sebastian Rydzewski

    Maciek: „Nigdy nie wiadomo gdzie się Artur szlaja”.
    „Nasz Stig, a kto wie, czy nie prawdziwy”:D

  • Artur Ł.

    Maciek zgadza się miałem te auto do testów niedawno 😉 Sprytne oko masz.

    Sebastian bo obrosnę w piórka 😀

  • Sebastian Rydzewski

    Artur, a kiedy Veyrona przetestujemy:D

  • Artur

    Raczej nie prędko. Nie ma w Polsce tego typu auta do testów 🙁

  • Sebastian Rydzewski

    Do Niemiec trzeba jechać:D

  • fun

    Sory ale ta Laguna jest marna jak za swoja cene, do A5 do nawet szkoda porownywac, to jakby Koleosa do Q5, po prostu przepasc pod kazdym wzgledem. Jakby kosztowala 100-120 tys to moznaby ja rozwazyc.

  • zercustoms

    Great test, gentlemen:)

  • Sebastian Rydzewski

    Fun ja się z tobą zgadzam:) 180 000zł – wolałbym kupić nową klasę E

  • xzibit

    gdzie ty E-klase porównujesz do Renault… No chyba, że chodzi Ci o kwotę, którą można zagospodorwać inaczje.

  • Sebastian Rydzewski

    wiadomo:)