Nowe Renault Grand Scenic

glownerenaultRenault, oferując nowego Grand Scenica, kontynuuje proces odmładzania swojej oferty w największym segmencie w Europie. W Polsce samochód będzie dostępny od 5 czerwca.

Renault, oferując nowe Renault Grand Scenic, kontynuuje proces odmładzania swojej oferty w największym segmencie w Europie, rozpoczęty wprowadzeniem na rynek modeli Megane i Megane Coupe.

Grand Scenic jest pionierem i liderem w swojej kategorii od ponad 10 lat, a także ulubionym rodzinnym vanem Europejczyków. W Polsce nowy model będzie dostępne w sprzedaży od 5 czerwca.

Nowe Renault Grand Scenic posiada atuty, które złożyły się na sukces dwóch poprzednich wersji, oferuje przy tym więcej niż dotychczas miejsca i wygody swoim pasażerom, zachowując właściwości jezdne jak w samochodzie o klasycznym nadwoziu. W produkcji nowego Grand Scenica wykorzystano całe doświadczenie zakładu Renault w Douai (Francja), w którym produkowano wszystkie generacje tego modelu. Samochód został wprowadzony do sprzedaży pod koniec kwietnia (w Polsce od 5 czerwca) i będzie dostępny w wersji 5- i 7-miejscowej.

Modelowi wyznaczono ambitny cel ustanowienia nowych standardów w segmencie kompaktowych vanów.

Komfort i przestrzeń:
– intuicyjne elementy sterujące znajdujące się w zasięgu ręki, przełączniki najważniejszych systemów wspomagających prowadzenie umieszczone na konsoli centralnej (nawigacja, automatyczny hamulec postojowy, regulator-ogranicznik prędkości);
– najlepszy w tej klasie promień na wysokości kolan wynoszący 275 mm w drugim rzędzie;
– największa ilość miejsca w trzecim rzędzie spośród wszystkich 7-miejscowych kompaktowych vanów (wysokość od siedzenia do dachu: 842 mm, promień na wysokości kolan: 102 mm), umożliwiająca wygodną podróż dwóm pasażerom o wzroście 1,75 m.

Schowki:
– ponad czterdzieści schowków (o łącznej pojemności 92 l) rozmieszczonych w całej kabinie (4 schowki w podłodze, 2 szuflady pod siedzeniami, 6 kieszeni w oparciach foteli, schowek w desce rozdzielczej o pojemności 11 l, przesuwny schowek centralny o pojemności 9 l);
– o 10% większa pojemność bagażnika (752 dm3);
– pomysłowe i funkcjonalne schowki jak np. schowek na roletę zakrywającą bagażnik (w wersji 7-miejscowej) i gniazda 12V w każdym rzędzie.

Użyteczne technologie:
– kolorowy, wykonany w technologii TFT (Thin Film Transistor) wyświetlacz LCD o zwiększonej czytelności z możliwością indywidualnych ustawień;
– nowy, wbudowany system nawigacji Carminat TomTom, oferowany w cenie poniżej 500 EUR (w Polsce dostępny w cenie 1990 zł), opracowany na zasadzie wyłączności we współpracy z firmą TomTom;
– dźwiękowe i wizualne wspomaganie parkowania z kamerą cofania;
– wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys wytwarzający przestrzenny, trójwymiarowy dźwięk;
– moduł złączy multimedialnych Plug & Music.

Zachowanie na drodze i silniki:
– nowa konstrukcja układu jezdnego (wprowadzona wcześniej w nowym Megane) z widlastą ramą podsilnikową i tylną osią o zamkniętym profilu, zapewniająca zmniejszenie przechyłów bocznych oraz precyzję prowadzenia godną klasycznych wersji nadwoziowych;
– nowe, elektryczne wspomaganie układu kierownicy zapewniające większą precyzję działania i przyjemność jazdy;
– 6 silników benzynowych (w zależności od kraju), w tym nowa jednostka 1.4 16V TCe 130 oraz 6 silników wysokoprężnych (w zależności od kraju), w tym 2 emitujące poniżej 140 g CO2/km, co pozwala na oznaczenie ich znakiem Renault eco2.

Jakość, bezpieczeństwo i ochrona środowiska:
– wspólne cechy z gamą Megane: solidne auta o wysokiej jakości wykończenia, m.in. dzięki zastosowaniu metody spawania laserowego łączącego dach z bokami nadwozia;
– wzorowy poziom bezpieczeństwa typowy dla Nowego Renault Megane, który uzyskał najwyższą ocenę w całej historii crash-testów Euro NCAP;
– kontynuacja działań na rzecz ochrony środowiska poprzez wprowadzenie wersji Renault eco2 do oferty Grand Scenica. Samochody opatrzone tym znakiem są przystępne cenowo, a jednocześnie przyjazne dla środowiska w całym cyklu życia pojazdu.

Cena, niezawodność, koszty eksploatacji, gwarancja:
– niższa lub porównywalna cena w stosunku do poprzedniej wersji przy wyższym poziomie wyposażenia (ekran TFT, przednie zawieszenie z widlastą ramą podsilnikową, kamera cofania i nawigacja Carminat TomTom);
– zdecydowanie większa niezawodność: wykorzystanie doświadczeń osiągniętych w produkcji modelu Scenic II, który może poszczycić się 3-krotnym zmniejszeniem ilości awarii powodujących unieruchomienie samochodu;
– koszty eksploatacji niższe o 20-30 % (zwiększone limity i czas pomiędzy przeglądami – do 30 000 km przebiegu lub co 2 lata zamiast co 30 000 km lub raz na rok; wyeliminowanie konieczności usuwania wody z układu klimatyzacji, 2-krotnie rzadsze wymiany filtra powietrza – co 60 000 km lub co 4 lata zamiast co 30 000 km lub co 2 lata);
– obniżone zużycie paliwa, będące najniższym w segmencie 7-miejscowych vanów;
– umowy przedłużenia gwarancji tańsze o 10-20%.

Źródło: Renault, Samar