Najbogatsza Accord w naszych rękach – test

honda accord 24ivtec 201km executive 01glowneW naszym serwisie Accord już występował, lecz w słabszej wersji silnikowej. Dziś przedstawiamy Państwu, najmocniejszą odmianę Hondy Accord z silnikiem benzynowym o pojemności 2.4 i mocy 201KM w najbogatszej wersji wyposażeniowej Executive.

Biała limuzyna
Najnowsza Honda Accord wizualnie urosła, a stylistyka nadwozia powróciła do kanciastych kształtów. Czy ten zabieg wyszedł na zdrowie Hondzie? Bez wątpienia tak. Niewielkich rozmiarów spojrzenie reflektorów, przechodzi w sporych rozmiarów atrapę silnika. Z boku widzimy, typowo trzybryłową linię nadwozia ozdobioną ładnymi alufelgami. Z tyłu wzrok przykuwają dwie, owalne końcówki układu wydechowego, lotka na bagażniku i pięknych kształtów lampy. Całość nadwozia jest w bardzo popularnym ostatnio kolorze a mianowicie w czystej bieli.

Przestronnie
Środek oferuje pełnowymiarowe miejsca dla czterech dorosłych osób. W piątkę może być zbyt ciasno, chyba że pasażerem będzie dziecko. Przednie fotele i tylna kanapa są wygodne, komfortowe i każdy znajdzie wygodną pozycję dla siebie. Podobnie jest z naszymi bagażami, które zmieścimy w bagażniku o pomieści 467 litrów. Podłoga w nim, może nie jest całkowicie płaska, ale próg załadunkowy nie przeszkodzi w ułożeniu ciężkich walizek.
Deskę rozdzielczą zaprojektowano z polotem. Mimo, że początkowo spora ilość przycisków może przytłaczać, to po kilku chwilach, wszystko staje się intuicyjne i proste w obsłudze. Na samej górze usytuowano spory, wyświetlacz obsługujący radio i klimatyzację. Zegary są nowoczesne, przejrzyste i czytelne w każdych warunkach. Trochę gorzej jest z wyświetlaczem radia, którego informacje zwłaszcza w dzień, bardzo trudno jest odczytać. Podświetlenie zegarów jest stylowe i bardzo miłe dla oka. Nie męczy oczu, a w nocy pozwala nawet im odpoczywać podczas dłuższych podróży.
A, jak jest z materiałami, które Honda wykorzystała w testowanym Accordzie? Skórzana tapicerka jest bardzo dobrej jakości i, co ważne łatwa w utrzymaniu czystości. Podobnie jest z plastikami, które są bezbłędnie spasowane. Według mnie, jedyną wadą wnętrza jest jego ponura i ciemna tonacja. Gdyby tapicerka i plastiki byłyby jaśniejsze, to o wiele przyjemniejsza dla oka.

Wysokoobrotowa jednostka napędowa
Pod maską prezentowanej Hondy, siedzi najmocniejsza jednostka napędowa 2.4 IVTEC o mocy 201KM. Moc ta uzyskiwana jest dopiero przy 7000obr./min co w autach tego japońskiego koncernu jest na porządku dziennym. Moment obrotowy równy jest 234Nm i dostępny przy 4500obr./min. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów o stosunkowo długich przełożeniach, lecz krótkich skokach lewarka. Niestety, elektroniczny moduł przekazujący informację na jakim biegu jedziemy bardzo mocno zakłóca inne elektroniczne urządzenia na przykład CB radio. Ważąca prawie 1.5 tony Honda do pierwszej setki przyśpiesza w 7.8 sekundy i maksymalnie możemy ją rozpędzić do 227km/h. Elastyczność stoi na wysokim poziomie i zapewnia zawsze pewny manewr wyprzedzania innych pojazdów.
Układ kierowniczy idealnie współpracuje z kierowcą, któremu na pewno przypadnie do gustu kierownica i lewarek zmiany biegów. Zawieszenie zestrojono kompromisowo. Jest połączeniem komfortu i sportu. Kierowca ma poczucie całkowitego panowania nad autem w każdej chwili, zaś pasażerowie mimo sportowych aspiracji auta, podróżują w bardzo komfortowych warunkach nie odczuwając przy tym żadnego zmęczenia nawet po dłuższej podróży.
Koszty podróżowania prezentowanym Accordem do najdroższych nie należą. Średnie spalanie podczas całego testu oscylowało w granicach 9-ciu litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. Dzięki, temu na 65-cio litrowym baku, mamy możliwość przejechania około 730 kilometrów bez tankowania. W mieście apetyt wzrasta nawet do 12 litrów, lecz 201KM musi sporo spalać w mieście.

Dla wymagających
Honda Accord z benzynowym silnikiem 2.4 IVTEC o mocy 201KM jest propozycją dla osób potrzebujących, reprezentacyjnej limuzyny z dynamicznym silnikiem pod maską i przestronnym wnętrzem. I właśnie Accord spełnia te wymagania idealnie. Jednak, aby stać się właścicielem prezentowanego modelu, musimy wydać aż 137 000 zł! W zamian Honda oferuje nam w pełni wyposażone auto posiadające wszystko co najważniejsze w jego komfortowym użytkowaniu.

Plusy
+ Osiągi
+ Przestronne wnętrze

Minusy
– Ciemne i ponure wnętrze

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2354ccm benzynowy
Moc: 201KM przy 7000obr./min
Moment obr.: 234Nm przy 4500obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 7.8 sek.
Vmaks: 227 km/h
Zużycie paliwa: 11.9/7.0/8.8 [12.0/7.1/8.9 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany] Pojemność baku: 65 litrów
Teoretyczny zasięg: 730 kilometrów
Wymiary: 4726/1840/1440 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1484 kg
Ładowność: 511 kg
Pojemność bagażnika: 467/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń] Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Executive

Cena: 137 000 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): autor i Anna Cokalska

Źródło: Artykuł powstał we współpracy z Artuem Ławnikiem (autotesty.com.pl)

  • fun

    niezbyt stabilna w ostrych zakretach

  • bardo fajna, masywna linia.

  • świetny samochód, warty polecenia

  • Leo

    @fun, nie jechałeś tym autem. Accord jest wyśmienity szczególnie właśnie w zakrętach. Tylko układ jezdny bmw 3/5 może się z nim równać. Zresztą obydwa samochody mają wielowahaczowe zawieszenia przód-tył . Jeszcze tylko alfa 159 może próbować sie równać z w/w . Reszta (tych cywilnych, ulicznych) to II liga.