Insignia kombi staruje za 83 400 PLN

opel insignia kombiOto ceny, jakie obowiązują na debiutujący na polskim rynku model Opel Insignia Sports Tourer. Kombi niemieckiej marki wyróżnia się niebanalną elegancją, dużym bagażnikiem oraz nowoczesnymi jednostkami napędowymi.

Szykowany do polskiej premiery handlowej model Opel Insignia Sports Tourer kosztuje od 83 400 zł (wersja Insignia z silnikiem benzynowym 1.6 Ecotec 115 KM). Najtańszy model wyposażony w jednostkę Diesla (2.0 CDTI 110 KM) to natomiast wydatek od 96 400 zł.

W sumie importer przygotował dla polskich klientów cztery poziomy wyposażenia Opla Insignia Sports Tourer (Insignia, Edition, Sport i Cosmo) oraz następujące silniki:
– benzynowy 1.6 115 KM
– benzynowy 1.8 140 KM
– benzynowy 1.6 turbo 180 KM
– benzynowy 2.0 turbo 220 KM
– benzynowy 2.8 turbo 260 KM
– wysokoprężny 2.0 CDTI 110 KM
– wysokoprężny 2.0 CDTI 130 KM
– wysokoprężny 2.0 CDTI 160 KM

Nazwa nowego modelu Insignia Sports Tourer odzwierciedla sukces zespołu projektowego Opla w przekształceniu dynamicznego samochodu klasy średniej w kombi. Ale Insignia Sports Tourer ma swoją własną wartość dodaną, w postaci elektrycznie podnoszonej tylnej klapy z programowalną wysokością otwarcia, systemu poziomowania oraz znanego już systemu zarządzania przestrzenią ładunkową FlexOrganizer. Zupełnie płaski przedział bagażowy oferuje pojemność od 540 do 1 530 litrów.

Chociaż projektanci dążyli do sportowej, eleganckiej linii Insigni Sports Tourer, nie szczędzili wysiłków, aby nadać najbardziej funkcjonalnej wersji Insigni jej własny, wyjątkowy wygląd.

Wynikiem tego jest dynamiczny, sportowy samochód kombi, który elegancko skrywa swoje wysokie walory użytkowe. Dla osiągnięcia tego rezultatu projektanci na nowo zinterpretowali szereg elementów. Nadali tyłowi Sports Tourer zamaszystą linię poprzez przeciągnięcie płaszczyzny tylnej klapy na boki karoserii oraz jej zaakcentowanie wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi. Chromowana listwa, zawierająca widoczne logo Opla, nadaje samochodowi wyraz pewności i elegancji. Cała tylna klapa integruje się wizualnie ze zderzakiem, nadając pojazdowi bardzo atrakcyjny i szykowny wygląd.

Linia dachu i tylna część kabiny opadają mocno w tył, podkreślając aerodynamikę, na której opiera się linia samochodu. Dachowy spojler daje efekt przedłużenia dynamicznego nachylenia dachu, optymalizując przepływ powietrza, zmniejszając opór i podnoszenie tyłu. Jest to też zaakcentowane przez relingi dachowe, zapewniając, że sportowe proporcje sedana Insignia zostały zachowane w modelu Sports Tourer. Dwa pionowe żeberka, łączące spojler dachowy i tylne światła dają ten sam efekt. Przepływ powietrza zostaje ostro odcięty, co również zmniejsza podnoszenie tyłu i nadaje pojazdowi stabilność. Przy wartości CD tuż poniżej 0,30, Insignia Sports Tourer jest najbardziej aerodynamicznym modelem kombi kiedykolwiek stworzonym przez Opla.

Nie tylko wygląd i aerodynamika odegrały kluczową rolę w projektowaniu tylnej części. Najważniejsze jest bezpieczeństwo. Tylne światła zostały celowo umieszczone dość wysoko, co chroni je w przypadku mniejszej kolizji. Osłona z tworzywa między światłami i zderzakiem może bez problemu absorbować niezbyt mocne uderzenia, a w razie uszkodzenia w poważniejszym wypadku jej wymiana nie jest kosztowna.

Dynamiczny wygląd nowego kombi obejmuje też wnętrze, oferujące wystarczającą przestrzeń dla pięciu osób. Zostaje również dużo miejsca nad głowami pasażerów z tyłu, a także wystarczającą przestrzeń bagażową o pojemności 540 litrów. W modelu Sports Tourer został zachowany rozstaw osi 2,74 m, taki jak w sedanie, a długość zwiększyła się o około 8 cm w tylnej przestrzeni bagażowej do łącznie 4,91 m. Długość obszaru bagażowego do przednich siedzeń wynosi 1,91 m, a przy pełnym załadunku posiada on pojemność 1530 litrów.

Insignia Sports Tourer oferuje tyle samo miejsca, co konwencjonalne kombi, lecz wyróżnia się spośród nich sportowym wyglądem. Szczególnie stylowym szczegółem jest opcjonalny panoramiczny szklany dach, dostępny po raz pierwszy w tej klasie pojazdów. Zapewnia on obfite oświetlenie wnętrza, a pasażerom na tylnym siedzeniu daje wrażenie większej przestronności. Dostępna jest oczywiście roleta, jeśli wnętrze będzie się zbyt mocno nagrzewać.

Automatyczny system poziomowania ładunku (opcja) oraz wspomaganie zamykania ręcznie obsługiwanej tylnej klapy, co ułatwia zamykanie i jest szczególnie praktyczne w codziennym użytkowaniu. Dostępna jest także opcja elektrycznego otwierania i zamykania tylnej klapy poprzez zdalne sterowanie przy kluczyku, z funkcją programowania wysokości otwierania, co pomaga zapobiegać uszkodzeniom klapy nawet w niskich garażach.

Do tego dodano pomysłowe rozwiązania, takie jak znany już system FlexOrganizer, który oddziela od siebie i zabezpiecza przewożony ładunek: elastyczny system siatek i składanych ścianek działowych może być zamocowany do dwóch poziomych szyn, biegnących wzdłuż każdego boku przestrzeni ładunkowej. Insignia Sports Tourer oferuje również mnóstwo półek i schowków we wnętrzu, np. pojemniki w przednich drzwiach (jak w sedanie), mieszczące butelkę 1,5 l, duży schowek na rękawiczki i zamykana skrytka na wartościowe rzeczy kierowcy. Kieszenie na oparciach przednich siedzeń oferują dodatkowe miejsce na mapy lub inne małe przedmioty.

Całkiem nowe siedzenia, takie same jak w sedanach, mają jednakowo dobry wpływ na samopoczucie tak pasażerów, jak i kierowców. Szeroki zakres regulacji siedzeń i kierownicy umożliwia znalezienie optymalnej pozycji, a ergonomiczna budowa zapewnia doskonałe oparcie dla pleców. Jako opcja dostępny jest aktywny system wentylacji oraz ergonomiczne sportowe siedzenie, dające czteropunktowe pneumatyczne podparcie części lędźwiowej, poprawioną regulację nachylenia oraz ergonomiczny kształt fotela, obejmujący podparcie boczne i wkładki piankowe, podtrzymujące ciało. Ze względu na te udoskonalenia sportowe siedzenia otrzymały cenioną aprobatę Aktion Gesunder Rucken (niezależny zespół specjalistów w dziedzinie ergonomii oraz lekarzy w Niemczech).

Opel Insignia Sports Tourer będzie dostępny także z nowymi materiałami obiciowymi, po raz pierwszy użytymi w przemyśle motoryzacyjnym: Materiał ten wykorzystuje nanotechnologię Top Tec, wspomagającą odporność tapicerki na plamy, przenikanie wilgoci i ułatwiającą czyszczenie w porównaniu z tradycyjnymi materiałami. Materiał Top Tec, dostępny dla wnętrza w kolorze beżowym, jest tak samo przepuszczalny dla powietrza jak konwencjonalne tkaniny, i ułatwia rodzinom z małymi dziećmi wybór wnętrza dzięki przyjaznym i jasnym kolorom tapicerki.

Źródło: Opel, Samar: Rafał Żaglewski