Ibiza FR i Leon Cupra przebojami sportowej oferty

1616385364babd8a281bEkspozycja firmy SEAT będzie jedną z głównych atrakcji salonu motoryzacyjnego w Barcelonie (9-17 maja). Wystawa będzie miejscem światowego debiutu dwóch najbardziej usportowionych modeli hiszpańskiej marki: nowej Ibizy FR oraz Leona Cupra 2009, wyróżniającego się jeszcze bardziej spektakularnym wyglądem po zmianach, jakie wprowadzono we wnętrzu i nadwoziu pojazdu.

Ekspozycja firmy SEAT będzie jedną z głównych atrakcji najbliższego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Barcelonie, który odbędzie się w dniach 9-17 maja. Wystawa będzie miejscem światowego debiutu dwóch najbardziej usportowionych modeli hiszpańskiej marki: nowej Ibizy FR, w której znakomite wzornictwo i sportowy charakter połączono z imponującymi osiągami, oraz nowego Leona Cupra 2009, wyróżniającego się jeszcze bardziej spektakularnym wyglądem po zmianach, jakie wprowadzono we wnętrzu i nadwoziu pojazdu.

Nowa Ibiza FR – zdecydowanie sportowa
W najnowszej wersji FR modelu Ibiza, w porównaniu z poprzednim modelem, wprowadzono kilka innowacji, które przyczyniają się do intensyfikacji wrażeń z jazdy. Przede wszystkim nowy samochód wyposażony jest w bardzo wydajny silnik 1.4 TSI 150 KM z podwójnym doładowaniem. Dzięki najnowocześniejszej technologii jednostka ta charakteryzuje się lepszą elastycznością, wspaniałymi osiągami i niższym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji spalin zgodnym z normą EU-5.

Mocny silnik Ibizy FR współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG sterowaną manetkami przy kierownicy. Podobnie jak w wersji Cupra, dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu, skrzynia biegów ma bardziej sportową charakterystykę niż skrzynia montowana w Ibizie z silnikiem 1.6.

Do poprawy komfortu i bezpieczeństwa przyczynia się też zastosowanie systemu XDS. Jest to elektroniczny system współpracujący z ESP, który działa jak automatyczna blokada mechanizmu różnicowego. System poprawia właściwości trakcyjne pojazdu hamując koła tracące przyczepność.

Nowe wzornictwo Ibizy FR podkreśla jej sportowy charakter zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz pojazdu. Nowe zderzaki, wloty powietrza osłonięte siatką o strukturze plastra miodu oraz chromowane obwódki środkowej części atrapy chłodnicy, a przede wszystkim „koncepcja strzały” jako wzorniczy motyw przewodni tworzą bardziej agresywny wizerunek samochodu. Inne charakterystyczne elementy wersji FR to lusterka boczne w kolorze srebrnym oraz specjalne 17-calowe obręcze kół i podwójna końcówka układu wydechowego.

We wnętrzu pojazdu panuje wyścigowy klimat, który tworzą takie detale jak specjalny panel instrumentów z logo FR, nowa kierownica z manetkami do sterowania skrzynią DSG oraz wybitnie sportowy kształt i tapicerka foteli.

W standardowym wyposażeniu nowego SEAT znalazły się między innymi ESP, TCS + EBA, ABS, układ wspomagający ruszanie pod górę (Hill Hold Control), system ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszka ochraniająca klatkę piersiową, komputer podróżny, tempomat, elektroniczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD/MP3 z sześcioma głośnikami i złączem Aux-in, sportowe zawieszenie czy lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów.

Nowy Leon Cupra – zupełnie nowy wygląd
Wraz z wprowadzeniem modelu Leon na rok 2009 najmocniejszy i najbardziej spektakularny samochód w ofercie SEAT zyskał jeszcze bardziej imponujący wygląd dzięki modyfikacjom zastosowanym w jego wnętrzu i nadwoziu, nawiązującym do Leona odnoszącego sukcesy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.

Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana to nowa sylwetka z eleganckimi i innowacyjnymi czarnymi wlotami powietrza osłoniętymi siatką o strukturze plastra miodu poniżej centralnej atrapy chłodnicy. Dwa kolejne czarne akcenty znajdują się po bokach przedniego zderzaka. Tuż obok, z lewej strony umieszczono napis Cupra.

Z tyłu uwagę zwraca wyraźna czarna listwa w dolnej części zderzaka, owalna końcówka układu wydechowego z polerowanej stali oraz nazwa modelu pośrodku tylnej klapy.

Z boku widoczny jest niższy prześwit Leona Cupra w porównaniu z podstawową wersją modelu, dzięki czemu samochód bardziej przypomina pojazd wyścigowy. Nie sposób przeoczyć także 18-calowe obręcze kół, wydatne nadkola oraz polakierowane na czarno lusterka boczne.

We wnętrzu panuje głęboka czerń, w przeciwieństwie do jasnych odcieni stosowanych w innych wersjach modelu. Skórzana kierownica ozdobiona jest detalami w kolorze aluminium oraz logo Cupra w dolnej części. Do kierownicy dopasowana jest rękojeść dźwigni zmiany biegów. Kolejne sportowe akcenty to białe tarcze wskaźników oraz aluminiowe nakładki na pedały.

Na szczególną uwagę zasługują fotele, ze względu na ich wybitnie sportową kubełkową konstrukcję ze zintegrowanymi zagłówkami oraz naszywki Cupra na oparciu. Takie fotele zapewniają idealne podparcie boczne w czasie dynamicznego pokonywania zakrętów oraz podnoszą komfort jazdy. Nową atrakcyjną opcją jest czarna skórzana tapicerka z białymi szwami krzyżykowymi.

Podobnie jak poprzednia wersja, nowy Leon Cupra 2009 napędzany jest potężnym silnikiem 2.0 TSI o mocy 240 KM, który zapewnia znakomite osiągi przy wyjątkowo umiarkowanym zużyciu paliwa. Samochód rozwija prędkość maksymalną 247 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy. Pierwszy kilometr ze startu zatrzymanego auto pokonuje już w 26,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,3 litra na 100 kilometrów.

Standardowe wyposażenie nowego Leona Cupra obejmuje między innymi takie elementy, jak XDS, ABS z TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, system ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, poduszki powietrzne ochraniające głowę, elektroniczna klimatyzacja, lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, komputer podróżny, tempomat, sportowe zawieszenie oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z ośmioma głośnikami i wejściem Aux-in.

Źródło: Seat, Samar