Powrót sportowego Diesla – Volkswagen Golf GTD

vw golf gtd glowneKilka dni po zaprezentowaniu wersji GTI, niemiecki koncern poszedł za ciosem. Od 1982 roku edycja GTD jest połączeniem sportu z silnikami wysokoprężnymi.

Z zewnątrz sportowego Diesla rozpoznamy po chromowanym napisie GTD umieszczonym na grillu. W oczy rzucają się 17-calowe aluminiowe felgi Seattle. Z tyłu zauważymy sportowy dyfuzor oraz dwie chromowane końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej stronie.

Wewnątrz odnajdziemy skórzaną, spłaszczoną u dołu kierownicę z oznaczeniem GTD. Tapicerka foteli może być w trzech różnych kolorach: jasno-szarym „Art Grey”, czerwonym „Flash Red” lub czarno-białym. Nie mogło zabraknąć także systemu nawigacji satelitarnej

Pod maską znajdziemy znany 4-cylindrowy silnik TDI CR o pojemności 2.0 litrów. Wyposażony w turbosprężarkę motor generuje moc 170 KM oraz moment obrotowy równy 350 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8.1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg po przekroczeniu wartości 222 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5.3 litra na 100 km oraz emisję dwutlenku węgla 139 g/km. Silnik spełnia rygorystyczną normę Euro-5. Do przeniesienia napędu posłuży 6-biegowa manualna lub 6-przełożeniowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DSG.

Oficjalny debiut Volkswagena Golfa GTD nastąpi podczas targów Auto Mobil International w Lipsku, a do niemieckich salonów trafi z początkiem maja tego roku.

Źródło: WorldCarFans