Czołówka zawodników freeride gotowa do Nissan Qashqai Challenge 2008

nissanqashqai1ni8W miniony weekend kolarze na rowerach górskich uprawiający jazdę miejską freeriding wypełnili ulice Mediolanu, ścigając się ze światową czołówką w tej dyscyplinie o nagrodę 100 000 euro.

Nissan Qashqai Challenge rozgrywany jest w kwietniu i maju na atrakcyjnych, specjalnie przygotowanych trasach w Mediolanie, Madrycie i Monachium. Czwarty, finałowy wyścig odbędzie się przed galerią sztuki nowoczesnej Tate Modern w Londynie 24 maja. Galeria Tate Modern jest też inspiracją dla organizatorów Nissan Qashqai Challenge i firmy Nissan, która będzie sponsorem wystawy sztuki ulicznej prezentowanej w Londynie przez kilka tygodni po sportowej imprezie.

Specjalnie zamówione prace czołowego miejskiego artysty Bue, wybrane w porozumieniu z kuratorem wystawy sztuki ulicznej, będą wystawione we wszystkich miejscach rozgrywania wyścigów Nissan Qashqai Challenge. Innowacyjna wystawa, wraz z zawodami w swobodnej jeździe, jest wyrazem zaangażowania firmy Nissan w eksperymentalne przedsięwzięcia dostosowane do wrażliwości „miejskiej” widowni.

Sprzedaż kompaktowego crossovera Qashqai od rynkowej premiery wiosną 2007 r. przewyższyła wszelkie oczekiwania. W najnowszej reklamie telewizyjnej samochodu cały czas podkreślana jest jego „miastoodporność” i fakt, że doskonale sprawdza się on na wielkomiejskich ulicach.

Jean-Pierre Diernaz, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej firmy Nissan w Europie powiedział: „Przygotowując się do drugiej edycji serii zawodów rowerowych freeride, mamy przyjemność pokazać także inne elementy miejskiego stylu życia i indywidualizmu modelu Qashqai dzięki współpracy z galerią Tate Modern. Mamy nadzieję, że w ramach naszego nieustającego wsparcia dla kolarstwa górskiego i przy pomocy naszych partnerów, nowy format serii pomoże wyłonić nowe pokolenie zawodników z różnych krajów”.
Nissan Qashqai Challenge to jeden z przejawów zaangażowania firmy Nissan w promocję sportów ekstremalnych za pośrednictwem zintegrowanej platformy komunikacji. Za pomocą Nissan Sports Adventure chce wspierać i promować sporty ekstremalne i aktywny sposób spędzania czasu poza domem, poprzez imprezy rangi światowej, media i komunikację zintegrowaną.
Przy pomocy i z uwzględnieniem postulatów komitetu cyklistów Nissan Qashqai Challenge firma Nissan wprowadziła kilka zmian w tegorocznym formacie turnieju, polegających między innymi na dodaniu kategorii „Open”. Pięciu zwycięzców każdej imprezy otwartej będzie mogło ścigać się z 15 zawodowymi kolarzami na dwóch imprezach Challenge. Dzieląc turniej na imprezy Open i Challenge, Nissan umożliwił udział w nim szerszej grupie kolarzy. 25 zawodników z różnych krajów wystąpi w dwóch pokazach stacjonarnych w ramach Nissan Qashqai Challenge, prezentując widowni szacowanej łącznie na 100 000 osób swoje najlepsze tricki, a zwycięzca klasyfikacji ogólnej zabierze do domu lwią część z puli nagród o wartości 100 000 euro. Dla zwycięzców poszczególnych imprez przewidziano po kolejne 20 000 euro. W tym roku zawody Nissan Qashqai Challenge nie odbędą się w Paryżu, ale Nissan ma nadzieję wrócić do tego miasta już w 2009 r.

O wystawie sztuki ulicznej
Trwająca od 23 maja do 17 sierpnia wystawa sztuki ulicznej to prezentacja prac eklektycznej grupy artystów z Nowego Jorku, Sao Paulo, Barcelony, Bolonii, Paryża i Londynu, tworzących zarówno na ulicach, jak i pracowniach. Eksponatami tej niezwykłej wystawy, sponsorowanej przez Nissana Qashqai, są gigantyczne nowe dzieła, które zawisną na elewacji budynku Tate Modern od strony Tamizy. Ich autorami są tacy artyści, jak Sixeart, Os Gemeos, Faile, Nunca i Blue

O swobodnej jeździe miejskiej
Swobodna jazda miejska (Urban Freeriding) umożliwia zawodnikom poruszającym się na rowerach górskich wykorzystanie każdego terenu, bez ograniczeń. To dość nowy sport, polegający na rozgrywaniu wyścigów w swobodnej jeździe miejskiej na rowerach górskich. Jest to także najbardziej postępowa dyscyplina w ramach kolarstwa górskiego.

Początki tego sportu sięgają końca lat 90. XX w. kolarze górscy z Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie postanowili wtedy spróbować czegoś jeszcze bardziej ekstremalnego i kreatywnego. Wkrótce swobodną jazdą na rowerach górskich zainteresowała się szersza publiczność, a także producenci filmowi, co doprowadziło do szerszego uznania sportu i zorganizowania pierwszych zawodów. W ramach rywalizacji zawodnicy demonstrują wyskoki, techniczne podjazdy na stromych odcinkach i specjalne tricki, takie jak przewroty i obroty o 360 stopni we wspaniałym stylu.

Źródło: Nissan, Informacja Mototarget